خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی سنج دولت کانادا و داخلی ها به کار افتاد

با آغاز به کار دولت حسن روحانی، دو پروژه ی «روحانی سنج» رسانه ای شده اند، یکی با حمایت وزارت خارجه ی کانادا و دیگری یک سایت نزدیک به جریان محمود احمدی نژاد که هر دو هدف خود را رصد رفتار و عملکرد دولت تدبیر و امید اعلام کرده اند تا ببینند که چقدر از وعده های داده شده محقق می شود، در حالی که به نظر می رسد مخالفان موفقیت دولت به دنبال بالا بردن حساسیت و انتظارات باشند.

به گزارش انصاف نیوز، در خبرهای آغاز به کار «روحانی سنج خارجی»، این اقدام الهام‌گرفته از سایت «مرسی‌سنج» ارزیابی شده؛ اما از آنجا که عاقبت پروژه ی «مرسی سنج» اخیرا در صحنه‌ی مصر مشخص شده؛ آیا وزارت خارجه ی کانادا با این پروژه و رصد و احتمالا بزرگنمایی ضعف ها و تبلیغات بر روی آن، به دنبال مرسی سازی حسن روحانی است؟

این پروژه هدف خود را اینچنین اعلام کرده که «ما برآنیم تا در طول صد روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر
نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آنها را بازتاب دهیم» و در همین راستا 46 مورد از وعده های روحانی در حوزه های مختلف در این سایت منعکس شده و نیز در بخشی با عنوان «دیده‌بان مردمی» از مخاطبان خواسته که «وعده‌های ذکر نشده» را اعلام کنند.

http://www.ensafnews.com/media/news/2/704.jpg

همچنین به گزارش انصاف نیوز، سایت نکات پرس از حامیان جریان احمدی نژاد در روزهای اخیر روزشماری 100 روزه را با عنوان «روزشمار وعده دکتر روحانی برای حل مشکلات» منتشر کرده و به عنوان مثال امروز عنوان این صفحه اینچنین است: « ۹۷ روز مانده تا تحقق وعده دکتر حسن روحانی برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی، سیاست خارجی، و ایجاد تحول اقتصادی در کشور».

این سایت به بخشی از گفته ی حسن روحانی در برنامه ی با دوربین سیما در تاریخ 7 خرداد ماه اشاره دارد که گفته بود: «در برنامه مدون من علاوه بر راه حل های برای رفع این مشکلات؛ راه حلهای کوتاه مدتی یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی پیش بینی شده است که ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم».

علی رغم تایید آزادی رسانه ها و جریانات سیاسی برای پیگیری موشکافانه ی وعده های داده شده، اما پرسش از حامیان دولت آقای احمدی نژاد این است که آیا انتظار دارید که ظرف 100 روز کاری صورت بگیرد که شما در 8 سال نتوانستید؟ و اینکه آیا بالا بردن انتظار مردم به اعتماد آنها خسارت نخواهد زد؟ آیا معنی وعده ی راه حل های 100 روزه، شکوفایی اقتصاد از سرزمین سوخته و ویرانه ی تحویل داده شده توسط دولت پیشین است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا