خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنی با تولیت آستان قدس رضوی به بهانه آن مداح و مداحی!

حجت الاسلام هادی سروش مدرس حوزه در یادداشتی با عنوان «سخنی با تولیت آستان قدس رضوی به بهانه آن مداح و مداحی!» نوشت:

جناب آقای مروی؛ با توجه آشنایی از سوابق و کارآمدی شما در قم و ارتباط محترمانه‌تان با مراجع و علماء، وقتی به تولیت آستان قدس ثامن الحجج (ع) مشرف شدید، بارقه امید در دلمان دمید که ارتباط آن مرکز معنویت با علماء و خردمندان بیشتر شده و اهداف سیاسی به حاشیه رانده شود، که هنوز هم این امید در دل‌ها روشن است و البته راه طولانی است.

متاسفانه حضور یک مداح که سابقه پرونده آنچنانی در مورد “اسلحه” داشته در پشت تریبون حرم مقدس، تعجب‌آور بود!

هادی سروش
هادی سروش

این تعجب وقتی به شرمندگی در برابر ساحت قدس رضوی (ع) انجامید که ایشان در مراسمی رسمی که از شبکه دو سیما پخش شد به قصه‌ای متوسل شد که مقام شامخ امام حسین (ع) مورد اهانت قرار گرفت و سخن از مستی و بازی با نرد و کیسه برنج و… به میان آورد!

آیا این مقولات تخیلی و خرافه گونه، که حتی اگر مستند به تاریخ و روایت مورد اِعراض باشد، برای ائمه (ع) زینت است یا زشتی؟

و آیا دست ما خدای نخواسته در معارف مربوط به اهلبیت (ع) اینقدرخالی است که پناه به این حرف‌های غیر مقبول و غیر مشروع آورده‌ایم؟!

تولیت محترم؛

صاحب همان بارگاه ملکوتی که شما خادم آن هستید به “ابن ابی محمود خراسانی” در ضمن روایتی سه مشکل مهم اهلبیت را چنین برآورد فرمود:

اول؛ تندروی‌ها و مبالغه‌ها و غلوها

دوم؛ پایین آوردنشان و مقام اهلبیت

سوم؛ بهانه به دست دشمن دادن.

عجیب است در مداحی مذکور هر سه این چالش‌هایی که امام رضا (ع) برای مکتب اهلبیت (ع) شمرده است، دیده می‌شود!

از شما انتظار است در آن موقعیت بسیار حساس، حریم آن حرم را از این سه آفات مهم محافظت فرمایید، و البته نه تنها که انتظار است بلکه “مسئولیت” است.

امروز آنچه در حرم مقدس تولید می‌شود و با از تریبون آن پخش می‌شود، از مخلص‌ترین شیعیان امام رضا (ع) و نیز نحله‌های فکری مانند روشنفکران، تا برادران اهل سنت در داخل و خارج کشور، و حتی تا دشمنان اهلبیت مانند وهابیت، رصد می‌کنند و بر آن ترتیب اثر می‌دهند.

جناب آقای مروی؛

پیشنهاد می‌کنم؛ شخصاً با مدیریت مستقیم، با بی توجهی به همه روابط و واسطه‌ها و سفارش‌ها، آنچه مورد رضایت مقام شامخ رضوی (ع) است را مهیا سازید تا این افتخار در کارنامه شخصیتی خود تا ابد نگاشته شود گرچه میدانم عده‌ای ناخوشایندشان است.

با توجه به اینکه سالها در قم بودید و از نزدیک با چهره‌های دانشمند و خردمند در حوزه آشنایی نزدیک دارید، شایسته است و انتظار می‌رود در آن فضای معنوی و بهشت گونه حرم رضوی از بهترین چهره‌های محبوب و دانشمند و خردمند استفاده نمایید و تربیون سخنرانی‌های آن حرم مقدس را برای استادان و خطیبان با تقوا و دانشمندی که عاقل‌اند و می‌دانند چه بگویند و چه نگویند را بیشتر باز بفرمایید.

و برای دعاخوانی به سیره ممدوحه سلف تمسک کنید که همواره در دعاخوانی‌ها از انسانهای درس خوانده و خوش صدا و وراسته ای که “اهل تعلق و تملق” نبودند استفاده می‌شده، بهره بجوئید.

ضروری است از “دعا خوانان” تعهد بگیرید غیر از “متن دعا” چیزی به‌عنوان شرح و حاشیه و گریز به متن دعا اضافه نکنند.

با هرکسی که در آن تریبون، احیاناً از الفاظ غیر مؤدبانه استفاده می‌کند و یا به طرحِ داستان‌های تخیلی و خرافه روی می‌آورد، و یا سخن و داستان و یا روایتی که متضاد با پاکدامنی است و شنونده را به شرم در می‌آورد، و یا با نقل روایات ضعیف به جنگ با اصول اعتقادی می‌رود، و یا نماینده جناح‌های سیاسی است و یا مُبلغ صنف خاصی می‌باشد، بشدت مبارزه کنید که این مجاهده در پیشگاه الهی بسیار پر ارج است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برخی ازشما آخوندها با احادیث ورواینهای جعلی آبروی برای ما مسلمانان نگذاشتید واین مداحان هم این اراجیف را در پای منبر شما فرا گرفتند.اول بیائید حساب آن آخوند را که روایت میکند که روزی در مسجد کوفه اژدها ئی وارد وبا حضرت به گفتگو پرداخت را روشن کنید وبعد یقه بگیرید.حال مداحان رقیبی برایتان شده اند ،خیلی ساده. وبعد اینکه مرد حسابی اژدها در کوفه چه میکرده ودر کوفه شاید ده هزار نفری مگر چقدر اتفاق میتوانسته رخ دهد که اینهمه روایت شما نقل کنید.

  2. سلام انصاف نیوز!انصاف!فارع از اینکه حاج محمود کریمی دیشب پاسخ مشروحی به مطالب داد از این برادر عزیز منتقد بپرسید یک سیلی برای اسلام خورده تا حالا که چنین درباره یکی از نوکران مخلص اهل بیت که هم پدرش و هم برادرش را در راه اسلام شهید شده اند صحبت میکند !درباره تیراندازی سخنگوی قوه بارها گفت همراه حاج محمود چنین کاری کرده و خود ایشان نبوده،که چنین نشخوار کانالهای بیگانه را این گوینده تکرار میکند! بهتر است سری به چیدر بزنید شاید شهدای خفته در انجا و عاشق حاج محمود،شما را از حسادت عدم رقبت جوانان بخاطر بی اخلاصیتان شفا دهند

    2
    7
    1. به هر حال مسئولیت با کریمی بوده در آن تیر اندازی . از طرفی کسی که فرزند و برادر شهید است مجاز به قصه های دروغین و توهین آمیز به ائمه است ؟؟؟!!!این چه توجیه ابلهانه و غلطی است ؟؟؟؟!!!

  3. یعنی هر کی فرزندیابرادرشهیدباشه میتونه نسبت به سیدالشهداوائمه اهانت کنه و هر…بخوره!!!پاچه خواری هم حدی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا