خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست بازگشت کارکنان تعدیل شده کانون جهانگردی

در نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، که نسخه‌ای از آن به انصاف نیوز ارسال شده، درخواست صدور دستور بازگشت کارکنان تعدیل شده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است که متن آن در پی می‌آید:

بسمه تعالی

امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود می‌فرمایند:

“حق کارگر بر تو آن است که بدانی او را خدا خلق کرده و در حقیقت از پدر و مادر توست (حضرت آدم و حوا) تو مالک و خالق او نیستی ور روزی او نیز در دست تو نیست. پس به او نیکی کن و آزارش مده”

جناب آقای دکتر مونسان

وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

موضوع: درخواست صدور دستور مقتضی برای بازگشت کارکنان تعدیل شده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیات الهی و صلوات بر محمد (ص) و آل محمد (ص)

با احترام همانگونه که استحضار دارید تأثیر و آسیب‌های ناشی از تحریم‌ها و فشار های یکجانبه استکبار جهانی علیه دولت و ملت شریف و همیشه در صحنه ایران از یکسو و رشد منفی 7.6 درصدی اقتصاد در 9 ماهه اول و تورم 25 درصدی نقطه به نقطه بهمن ماه سال 1398 از سوی دیگر و همچنین تبعات مضاعف نشات گرفته از شیوع و گسترش ویروس کووید 19 در اقصی نقاط کشور مزید صدمات و لطمات شدید اقتصادی کشور عزیزمان ایران و متعاقباً مردم غیور کشور شده است.

در سالی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آن را مزین به نام جهش تولید نموده‌اند، متاسفانه مدیر جوان و تازه واردکانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران (که به واسطه انتصاب حضرتعالی در دی ماه سال گذشته بر مسند ریاست کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران تکیه زدند)، بدون توجه به مسائل و وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مملکت و با غمض عین منویات مقام عظمای ولایت و مصوبات دولت تدبیر و امید، برخی از کارکنان با سابقه کانون جهانگردی (بانوان سرپرست خانوار، جانباز سرافراز 25% جنگ تحمیلی حق علیه باطل، پرسنل با بیماری مزمن، پدرانی غیرتمند با حداقل 3 فرزند، 2 جوان در شرف ازدواج و … با سوابق 5 الی 20 سال) را به بها و بهانه بحران اقتصادی پیرامون این مجموعه دولتمند و متمول (در فاز اول تصمیمات متخذه) تعدیل نمودند.

پیش‌تر ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های دلسوزانه و پدرانه آن مقام عالی از کارکنان خدوم و زحمت کش کانون جهانگردی و نیز عرض پوزش و عذر خواهی در باب اطاله کلام و صراحت لهجه به استحضار می‌رساند از اثنایی که رسالت خطیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور بر عهده حضرتعالی محول شد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران (به طور قطع و یقین بدون اطلاع، کسب مجوز و هماهنگی با آن مقام محترم) محملی شد بر آمد و شد و اشتغال بیش از 60 نفر از مدیران و کارکنان تازه وارد.

مجموعه‌ای که طی ده ها سال حداکثر با 150 نفر کادر پرسنلی اداره می‌شد در مدت زمان بسیار کوتاهی (با افزایش 40 درصدی نیروی کار) به مرز بیش از 210 نفر رسید که این امر به حصه خود با در نظر گرفتن ظرفیت شغلی و ساختار کانون جهانگردی مثال زدنی و شگرف بود که النهایه تاوان و غرامت این کیاست و تمهیدات را فی الحال کارکنان قدیمی و با سابقه (به قیمت تعدیل شدن) که جوانی خویش را صرف اعتلای کانون نموده‌اند در حال پرداخت هستند.

اکنون مساله این است که چرا در سال پایانی دولت دوازدهم و صرفاً بعد از انتصاب مدیر نورسته و تنقید ناپدیر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران که غالباً با مدیران و کارکنان مرئوس با فرهنگ و ادبیات نامأنوس و لهن ارعاب و انفصال سخن به ورطه می‌کشد اینگونه اتفاقات باید رقم خورد؟

  • علیرغم منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر کاهش الام جامعه و بهبود وضعیت معیشتی مردم و آن هم در بحبوحه شیوع ویروس منحوس کرونا آیا باید تاوان اشتغال کارکنان منطقه آزاد کیش و افراد سفارش شده را تعداد زیادی از پرسنل و مدیران کارآمد و باتجربه کانون جهانگردی پرداخت کنند؟
  • آیا مسئولین محترم کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور متصور هستند که این موسسه عمومی و نهاد بین المللی (که نهاد های نظارتی (بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات) به صورت مستمر در آن مستقر هستند) منتزع و علی حده از سازمان مدیریتی کشور بوده و مستقل از سیاست‌های عمومی دولت اداره می‌شود که صرفاً به مثابه بخش خصوص با آن و پرسنل آن رفتار می‌کنند؟
  • بند 9 اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت را موظف نموده تا همه امکانات خود را برای رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی به کار گیرد. آیا این اصل در خصوص کارکنان منفصل شده و یا در شرف تعدیل کانون جهانگردی رعایت شده و یا خواهد شد؟ وزات میراث فرهنگی به عنوان متولی گردشگری کشور و نهاد بالا دستی کانون جهانگردی چه تصمیمی در این باره خواهد نمود؟
  • وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به عنوان مسئول و ناظر بالا دستی فعالیت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جهت ایفای هدفمند و بنیادی برخی از اصول قانون اساسی مرتبط با محتوای مرقومه، برای انجام اصول 21 (رعایت حقوق زنان در تمام جهات)، 22 (حفظ و صیانت از حیثیت، …. و شغل اشخاص از تعرض)، 28 (وظیفه دولت در تأمین شغل مردم) و بند 2 اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (تأمین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل) در کانون جهانگردی چه رویکرد و تمهیداتی را اتخاذ خواهد نمود؟

با توجه به سیاست و دیانتی که از حضرتعالی در صیانت از حقوق این قشر زحمت کش در کشور به شهره است و با تمسک به آیه شریفه وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَی اللَّهِ رزق‌ها وَیعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کلٌّ فِی کتَابٍ مُبِینٍ (آیه 6 سوره هود)، مصرانه از آن مقام عالی تقاضا و استدعا دارد در شرایط خاص اقتصادی دوره کرونا جهت رجعت پرسنل تعدیل شده، استخدام مجدد و تثبیت قرارداد ایشان و سایر کارکنان کانون جهانگردی دستورات مقتضی را امر به ابلاغ فرمائید.

رونوشت:

  • ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • ریاست محترم بازرسی بیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • ریاست محترم ارتباطات مردمی بیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • ریاست محترم معاونت اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
  • ریاست محترم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی.
  • ریاست محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
  • ریاست محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
  • نمایندگان محترم مردم شریف تهران در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
  • معاون اول محترم ریاست جمهوری جهت استحضار و صدور دستور مقتضی
  • ریاست محترم بازرسی نهاد ریاست جمهوری جهت استحضار و صدور دستور پیگیری.
  • ریاست محترم ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی.
  • ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور جهت استحضار و صدور دستور پیگیری
  • ریاست محترم خانه کارگر جهت استحضار و در خواست حمایت از حقوق کارگران
  • مدیر کل محترم حراست وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی جهت استحضار و صدور دستور مقتضی جهت بررسی فرآیند جذب تعداد 60 نفر از نیروهای منطقه آزاد کیش و علت تعدیل نیروهای قدیمی کانون جهانگردی
  • مدیران محترم مسئول روزنامه‌های کشور جهت استحضار
  • خبرگزاری‌های محترم کشور جهت استحضار

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا