خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موکت هتلی چیست؟ انواع موکت مناسب هتل

رپورتاژ آگهی

یکی از کفپوش­های محبوب برای محیط هتل موکت است. استفاده از موکت برای هتل­ها بسیار رایج است و به موکت مورداستفاده در بخش­های مختلف یک هتل، موکت هتلی گفته می­شود.
امروزه موکت­­ هتلی را می­توان در انواع مختلفی یافت و از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و به همین دلیل می­توان در بخش­های مختلف یک هتل، بسته به نوع دکوراسیون آن، از یک موکت مناسب استفاده نمود.

 در این مطلب به طور کامل در مورد این که موکت هتلی چیست صحبت خواهیم نمود و با انواع موکت­های هتلی آشنا خواهیم شد:

موکت هتلی چیست؟

موکت­های هتلی در واقع به موکت­هایی گفته می­شود که در دکوراسیون بخش­های مختلف محیط یک هتل به کار برده می­شوند. اگر چه از کفپوش­های مختلفی می­توان برای هتل­ها استفاده نمود اما موکت­ هتلی یکی از پرطرفدارترین پوشش­ها محسوب می­شود. این موکت­ها به دلیل رفت و آمد زیاد در محیط هتل، دارای جنس و بافتی بادوام هستند.

از موکت هتلی برای پوشش بخشی­های مختلف هتل مانند راهروها، پله­ها، اتاق­ها، لابی، سالن آمفی تئاتر و رستوران استفاده می­شود. تنوع طرح و رنگ موکت هتلی این اجازه را به طراحان خواهد داد تا به راحتی زیباترین طراحی دکوراسیون را برای یک هتل داشته باشند. از این رو به کمک انواع موکت این امکان وجود داشته تا محیط هتل را به یک فضای مسافر­پسند تبدیل نمود.

 انواع موکت هتلی

موکت­­های هتلی از نظر بافت و الیاف دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه انواع موکت­های هتلی را از نظر بافت و الیاف بررسی خواهیم نمود:

انواع موکت هتلی از نظر بافت

از نظر بافت موکت­های هتلی از تنوع بالایی برخوردار هستند. هر یک از این موکت­ها دارای ویژگی­های خاص خود می­باشند. در ادامه با هر یک از آن­ها آشنا خواهیم شد:

موکت هتلی لوپ پایل

بافت این نوع موکت بدون هر گونه بخش قطع شده­ای است و پرزها هم از بخش سر و هم بخش ته به موکت وصل هستند.

موکت هتلی ساکسونی

این موکت­ها دارای بافتی با پرزهای به هم گره خورده هستند و دارای حالتی کوبیده و کوفته می­باشند.


موکت هتلی کات پایل

معروف­­ترین نوع موکت­های هتلی، دارای این بافت هستند و برش­های حلقوی سبب ایجاد کرک در این نوع موکت خواهد شد و به همین دلیل سطحی صاف و یکنواخت پیدا می­کنند.

موکت­های هتلی همچنین از نظر بافت در انواع دیگری چون بافت شگی (پرزبلند)، فریز (با ظاهری براق و نخ پیچیده شده) و نیز بربر (با گره­هایی بیشتر در بخش کناره­ها) نیز موجود هستند.


انواع موکت هتلی از نظر نوع الیاف

موکت­های هتلی از نظر نوع بافت نیز دارای تنوع بالایی هستند اما به طور کلی برای محیط­­هایی چون هتل­ها به دلیل رفت و آمد زیاد، الیاف پشمی، پلی آمید و پلی پروپیلینی جزو بهترین گزینه­ها هستند. در ادامه بیشتر با هر یک آشنا خواهیم شد:

موکت هتلی پشمی

این موکت­ها اگر چه گران­ترین نوع موکت هتلی به شمار می­آیند اما در ازای آن از مزایایی چون شستشوی آسان، انعطاف بالا، استقامت زیاد در مقابل ساییدگی و ضربه و نیز نرمی بی­نظیر برخوردار هستند. البته طبیعی بودن الیاف پشمی موجب شده این موکت­ها جذب رطوبت بالایی داشته و به همین دلیل برای جلوگیری از رشد حشرات نیاز به نظافت روزانه و نیز استفاده از مواد شیمیایی ضد حشرات خواهند داشت.

موکت هتلی پلی آمید


موکت­های پلی آمید به دلیل برخورداری از تراکم بالا دارای دوام بالا و مقاومتی زیاد در مقابل ضربه و ساییدگی هستند و از انعطاف بالایی برخوردار می­باشند. نرمی، لطافت، مقاومت در مقابل صدا و گرما و نیز ضد اشتعال­زا بودن از دیگر ویژگی­های این موکت­هاست. البته لازم به ذکر است که این ویژگی­ها باعث قیمت بالای این نوع از موکت شده است.

موکت هتلی پروبیلین

موکت­هایی که با این الیاف تهیه شده از ویژگی­هایی چون ضد لک، ضد رطوبت، عدم جذب مایعات و مقاومت بالا در مقابل نور خورشید برخوردار هستند. البته این موکت­ها چندان برای محیط­های شلوغ و پررفت و آمد مناسب نیستند چرا که حالت ارتجاعی کمتری داشته و جای وسایل بر روی آن­ها به جای خواهد ماند.

این موکت­ها در مقایسه با نمونه­های پشمی و پلی آمید ارزان­تر هستند.

ویژگی­های یک موکت هتلی خوب


تا به این جا با انواع موکت هتلی آشنا شدیم. اما چه موکتی از همه گزینه مناسب­تری است؟ به طور کلی از یک موکت هتلی خوب انتظار می­رود از ویژگی­های زیر برخوردار باشد:


 1. موکت هتلی باید دوام بالایی داشته باشد

در انتخاب یک موکت هتلی باید به سراغ گزینه­ای رفت که در وهله اول در مقابل ساییدگی، ضربه و نیز فشار اجسام سنگین مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. میزان تراکم و جنس الیاف یک موکت است که این میزان مقاومت را تعیین خواهد نمود.

این را باید در نظر داشت که به دلیل رفت و آمد مداوم افراد بر روی این کفپوش و نیز جابجایی وسایل سنگین بر روی آن نیاز است که مقاومت موکت موردنظر در سطحی مطلوب باشد. در صورت پایین بودن مقاومت موکت، دوام و طول عمر آن بسیار پایین خواهد بود و خیلی زود نیاز به تعویض و هزینه دوباره پیدا می­کند.

2. موکت هتلی باید ایمنی خوبی در برابر آتش سوزی داشته باشد


این روزها در بازار برخی موکت­ها تحت عنوان موکت کند سوز وجود داشته که در مقابل حریق دوام بسیار بالایی خواهند داشت. این موکت­ها اگر چه به نسبت دیگر موکت­های هتلی قیمت بالاتری خواهند داشت اما به خوبی از گسترش حریق جلوگیری نموده و سبب تولید دود کمتری می­شوند. برای همین استفاده از این نوع موکت در خیلی از مواقع از بروز خسارت­های بیشتر جلوگیری خواهد کرد. 

3. نظافت موکت هتلی باید آسان باشد


با توجه به رفت و آمد زیاد در هتل­ها، موکت­ها مدام در معرض آلودگی هستند و نیاز است که به صورت مداوم شستشو و تمیز شوند. برای همین باید مقاومت بالایی در برابر شستشو داشته و رنگ آن­ها بر اثر استفاده از مواد شوینده از بین نرود.

همچنین طراحی موکت باید به نحوی باشد که به راحتی امکان جاروکشی آن وجود داشته باشد.

4. موکت هتلی باید دارای رنگ مناسبی باشد


در زمان خرید موکت برای هتل، نیاز است که به سراغ موکتی با یک رنگ متناسب با دکوراسیون فضا رفت. انتخاب موکتی با رنگ مناسب باعث شده زیبایی فضای هتل بسیار بیشتر شده و این زیبایی قطعاً به جذب مسافران بیشتری منجر خواهد شد.

البته در انتخاب رنگ موکت توصیه می­شود زیاد به سراغ رنگ­های خیلی روشن یا رنگ­های خیلی تیره نروید. چرا که رنگ­های روشن، لکه و گرد و غبار را خیلی زود نشان داده و استفاده از این موکت­ها در هتل باعث شده ظاهر هتل کثیف به نظر برسد.

از طرفی رنگ­های تیره نیز سبب دلگیر و تاریک شدن فضای هتل خواهد شد و هتل را کوچکتر نشان خواهد داد.

 
حرف آخر

در این مطلب به طور کامل به توضیح در مورد موکت هتلی و نیز انواع موکت هتلی پرداختیم. ویژگی­هایی نیز در این مطلب به آن­ها اشاره شد که با توجه به آن­ها می­توان انتخابی مناسب در زمینه خرید یک موکت هتلی خوب داشت. برای خرید بهترین موکت هتلی همچنین نیاز است که یک فروشگاه مطمئن و معتبر را انتخاب نمایید.

فروشگاه گامان تزیین جاوید یکی از فروشگاه­هایی است که ارائه­دهنده بهترین طرح­های موکت هتلی می­باشد و شما با خیال راحت می­توانید باکیفیت­­ترین و خاص­ترین موکت­ها را برای یک هتل خریداری کنید. از طرفی قیمت مناسب موکت­ها در این فروشگاه نیز باعث شده شما بتوانید یک خرید عالی و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا