خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی ایمنی سوپرمارکت‌های تهران + اینفوگرافی

/بررسی 148 سوپرمارکت در تهران/

در میان واحد های صنفی ، سوپرمارکت ها تقریبا مقصد تمامی اعضای خانواده هستند. از این سو این مکان می تواند نقش مهمی در زنجیره انتقال ویروس کرونا ایفا کند. انصاف نیوز با بررسی 148 سوپرمارکت وضعیت این واحدهای صنفی را بررسی کرده است. اینفوگرافی مربوط به این بررسی نیز در ادامه‌ی گزارش آمده است.

دو عامل مهم بر رعایت الزامات بهداشتی توسط سوپرمارکت ها وجود دارد. طبق بررسی صورت گرفته ، آن دسته از مغازه هایی که در مجاورت و نزدیکی شان مغازه‌ای هم صنف با رعایت الزامات حضور داشتند ، احتمال بالاتری برای رعایت الزامات وجود داشت . برای مثال اگر در یک خیابان یکی از مغازه‌ها شیلد پلاستیکی نصب کرده بود ، احتمال بالاتری وجود داشت که مغازه های مجاور نیز از آن استفاده کنند .

و دوم آن که مقایسه میزان رعایت الزامات بهداشتی در جنوب تهران با شمال تهران و قسمت های مرفه‌تر به صورت معنا‌داری پایین تر بود . به طوری که در حوالی شوش ، خیابان تختی و حومه ؛ کمتر مغازه‍ای وجود داشت که این الزامات را رعایت کند اما برای مثال در حوالی محله های اوین ، درکه و زعفرانیه، این نسبت کاملا بر عکس بود .

وزارت بهداشت چندی پیش اعلام کرد تمامی صنوف برای ادامه یا بازگشایی مغازه ها یا واحد های صنعتی و غیره  باید در سامانه‌ی سلامت این وزارت ، ضمن تعهد به رعایت پروتکل بهداشتی و خوداظهاری نسبت به نداشتن علایمی از کرونا نسبت به دریافت کد رهگیری آن اقدام کنند.

برخی از این الزامات که تحت عنوان ( راهنمای گام دوم مبارزه با کویید -19و الزامات سلامت محیط و کار در مراکز عرضه موادغذایی به شرح زیر است:

  • فاصله ی 1 الی 2 متر (حداقل یک متر) بین شاغلین رعایت گردد
  •  ضرورت استفاده از محافظ یا شیلد های محافظتی ( پلاستیکی / شیشه ای ) برای میز صندوق دار و
    نوار نقاله متحرک یا پیشخوان فروش
  • رعایت فاصله با متصدیان و شاغلین مراکز فوق حداقل یک متر در هنگام دادن سفارش و یا تحویل
    کالا ضروری می باشد
  •  اجتناب از تجمع در اطراف محیط کار
  •   استفاده از وسایل حفاظت فردی ماسک و دستکش در تمام زمان های کشیک کاری برای تمام شاغلین
  •   از جمله عرضه کننده و فروشنده موادغذایی و نظایر آن الزامی می باشد
  •   مدیر/مالک موظف است یک جعبه دستمال کاغذی به منظور استفاده شاغلین و مشتریان در
    کنار دستگاه کارت خوان محل صنفی قرار دهد.

همچنین در ادامه آن نیز توضیحات کاملی درباره بهداشت فردی و مواد غذایی ، تجهیزات و محیط و نیز نحوه بازتوانی شاغلین با سابقه کویید-19 ارایه شده است.

اینفوگرافی مرتبط با این بررسی را در ادامه می‌بینید:

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا