خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاگردان «رحمان 1400»: برای فیلمسازی از امیر قلعه‌نویی الهام گرفتم

منوچهر هادی کارگردان پرکار دهه 90 ایران مدعی است در کارهایش از امیر قلعه‌نویی سرمربی حال حاضر تیم فوتبال سپاهان الگو می‌گیرد. این کارگردان درباره این ادعا می‌گوید: سبک فیلمسازی من شبیه امیر قلعه‌نویی در فوتبال است.

به گزارش انصاف نیوز، منوچهر هادی در لایو خود با خبرآنلاین درباره سبک فیلمسازی و کارهایش گفت‌وگو کرد. هادی در این گفت‌وگو درباره ارتباط فیلم‌هایش و قلعه‌نویی توضیح داد: یک مربی مثل امیر قلعه‌نویی در هر تیمی نتیجه می‌گیرد. وقتی باشگاه خود را عوض می‌کند به طور معمول اطرافیان و چند بازیکن را به تیم جدید خودش می‌برد. وقتی به تیمی برود که بازیکنان آن تیم در حد امیر قلعه‌نویی باشند با همین روال تیم را قهرمان می‌کند.

این کارگردان گفت: فیلمسازی هم تشابه زیادی با فوتبال دارد. مدت زمان یک فیلم 90 تا 120 دقیقه است و حرفه‌ای‌ها در سینما کار می‌کنند و حرفه‌ای‌ها هم در لیگ برتر کار می‌کنند. هدایت حرفه‌ای‌ها در هر دو رشته سخت است.

کارگردان رحمان 1400 باور دارد:  یک کارگردان حتی در فیلم‌های تجاری زمانی موفق می‌شود که مخاطب داشته باشد ولی این نکته را باید در نظر گرفت که آن فیلم‌ها باید محتوا و مغز داشته باشند و  صرفا برای فروش نباشد. من با این نکته مخالفم و به طور حتم نکته آموزشی در فیلم‌هایم لحاظ می‌کنم. وقتی یک کارگردان مثل من فیلم‌های پرمخاطب و پرفروشی  مثل «رحمان 1400»، «من سالوادور نیستم»، «آینه بغل»، «دل» و «عاشقانه» می‌سازد. شاید این کار در من غریزی است و من چیزهایی را می‌دانم که دیگران نمی‌دانند. این اتفاق ساده نیست.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا