خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی اقلیم کردستان برای مذاکره با بغداد

رئیس کابینه اقلیم کردستان عراق گفت: اقلیم آماده انجام گفتگوی جدی با بغداد در چارچوب قانون اساسی است و دراین زمینه منتظر پاسخ دولت فدرال هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از سومریه نیوز، نیچروان بارزانی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری افزود: مایل به حل مشکلات با دولت فدرال از طریق گفتگوی جدی و در چارچوب قانون اساسی و گشایش صفحه جدیدی در (روابط میان) دو طرف هستیم.

وی درعین حال گفت که زمان سفر هیات اقلیم به بغداد هنوز مشخص نیست و منتظر پاسخ بغداد در این زمینه هستیم.

نیچروان بارزانی همچنین آمادگی خود برای انجام گفتگو درباره طرح تشکیل دولت نجات ملی (اقلیم) که از سوی حزب کردی تغییر ارائه شده است، اعلام کرد و خواستار اتحاد در کردستان در مرحله جاری شد.

گفتنی است: جنبش تغییر، شامگاه یکشنبه در بیانیه ای 9 ماده ای تاکید کرد که رئیس کردستان عراق و معاون وی فاقد مشروعیت قانونی هستند، پست ریاست وکابینه هشتم باید منحل شود. سیستم سیاسی به پارلمانی تغییر یابد ودولت نجات برای آغاز مذاکرات با بغداد و برگزاری انتخابات تشکیل شود.

جنبش تغییر همچنین خواستار آغاز مذاکرات بین اربیل و دولت فدرال براساس قانون اساسی عراق و حفظ کیان سیاسی کردستان عراق شده بود.

در پی بازگشت نیروهای ارتش فدرال عراق به مناطق مورد منازعه درخواست ها برای استعفای مسعود بارزانی از پست ریاست کردستان عراق تبدیل به خواسته ای عمومی شده است.

همه پرسی کردستان عراق به ابتکار رهبری حزب دمکرات کردستان عراق در سوم مهرماه 96 در میان موج مخالفت های داخلی ، منطقه ای و بین المللی در کردستان عراق و مناطق مورد منازعه میان بغداد و اربیل برگزار شد.

ارتش عراق و پلیس فدرال این کشور از روز دوشنبه هفته گذشته برای اجرای مصوبات پارلمان و دادگاه قانون اساسی این کشور مبنی بر برقراری مجدد حاکمیت دولت فدرال بر مناطقی که تا قبل از ظهور داعش در سال 2014 در اختیار داشته است، به

منطقه کرکوک اعزام شدند و توانستند به دلیل عقب نشینی پیشمرگه -عمدتا وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق- به سرعت در همه این مناطق از جمله چاه های نفت و مراکز دولتی مستقر شوند، اما روز جمعه در حال ورود به شهرک آلتون کوپری (بردی) در جنوب اربیل، با تهاجم پیشمرگه های وابسته به حزب دموکرات (به رهبری مسعود بارزانی) مواجه شدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا