خرید تور تابستان ایران بوم گردی

باطلان را چه رباید باطلی

علیرضا کفایی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «باطلان را چه رباید باطلی» نوشت:

زشت آوازی ناخوش نوا، بیمار دل و گمراه، چنان پر و بال در آسمان جهالت میزند و از پیاله دیو درون مست مست، با زوال عقل و کوری دل میدان فراخ یافته هر رطب و یابسی می‌بافد و بر اولیا گمان بد می‌نهد و بانگ زشتش و آن دعوی دروغینش مایه خشم و غم و کین می‌شود، نهی که نمی‌شود قدر هم می‌بیند و تا حریم حرم به دعوت و از بهر بردن گنج بی رنج منتش هم می‌کشند.

روایت می‌کند یا حکایت، حتم خیانت می‌کند، هیچ کافری چنین بهتان بر امام به مزاح و به جد؛ به خواب و به خیال ننهاده که این بی وجود، حسین علیه السلام را با حسن رعیت! اشتباه گرفته و نرد باختن و قمار با آن رعیت را با امام یکی می‌داند و از قبولی نذر می‌گوید، مگر خلق را این همه نادان فرض کرده که طامات بی وجودان چنین اجابت شود؟

نالهٔ کافر چو زشتست و شهیق
زان نمی‌گردد اجابت را رفیق
اخسؤا بر زشت آواز آمدست
کو ز خون خلق چون سگ بود مست

این نامحمود لعین با یوسف هم گرگی می‌کند و معلوم نیست در این سیمایی! که سینمای به میل عده‌ای خاص و منحرف شده است چه می‌گذرد که این چنین ناپاکان و بی سوادن و مداحان ریاکار در آن جولان می‌دهند که هر استفراغی را به نام دین و مذهب به خورد مردم بدحال و بیمار و گرسنه می‌دهند.

حسینی که به وقت نماز باید قبله باشد در قبیله دونان تخته نرد می‌بازد! رسم مروت فرو نهاده‌اند و سخن‌هایی نه بر سبیل حکمت که بدمستی خود را حکایت از ثارالله واگویه می‌کنند، بر دهان لعینان مشت بکوبید، آمریکا پیشکش! اگر حفظ نظام هم از اوجب واجبات است، استدعای استدلال است که با این مداحان سالوس کدام نظام را می‌خواهید حفظ کنید؟

اگر حسن نظری دارند و از آن معنای انحرافی که بر زبان بی بصری می‌رود در غفلت نیستند و التزام به اسلام حقه دارند باید بدانند که در ولایت کلیه الهیه و در قرب اولیاء خدا با خدا، معصومین علیم السلام چنان به خدا نزدیک و در او فانی‌اند که کلامشان عین کلام خدا و امر و نهی‌شان و حب و بغضشان عین امر و نهی و حب و بغض الهی است و در حکایت و خواب هم دلیلی بر نرد باختن و قمار نیست، مگر آنکه دل بیمار باشد و گمراهی مستولی، و چنانکه داستان از کسی پوشیده نمانده اذعان کنند که بی وجودان را میدان داده‌اند و بلای دین و دنیای مردم شده‌اند.

هر خسی نمی‌تواند حق پذیر و حق گو باشد، در فقره رذیلت پیشگان و در قبیله نردبازان قماری جستجو کنید تا نحله شیطان و دیو سالاران را بشناسید که اهل باطل یاران اهل باطلند، چونکه هر جنسی رباید جنس خود را.

زان عجب‌تر دیده‌ایت از من بسی
لیک حق را کی پذیرد هر خسی
باطلان را چه رباید باطلی
عاطلان را چه خوش آید عاطلی
زانک هر جنسی رباید جنس خود
گاو سوی شیر نر کی رو نهد
گرگ بر یوسف کجا عشق آورد
جز مگر از مکر تا او را خورد
چون ز گرگی وا رهد محرم شود
چون سگ کهف از بنی آدم شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دردرجه اول ایرادی براین مداح ها نیست..چه با غیبت امرانه اندیشه گران ….میدانی به چنین فراخی ای به اینان داده شده است…ودر درجات بعدی که بازهم مکمل نوشته نخستین است….در دنیای بسیاری از مردم (از همه صنفی)انچیز که مرادشان را حاصل کند انرا بعنوان یک واقعیت بیان میکنند ..درمانحن فیه.(باتوجه به خاستگاه اجتماعی چنین عناصری)مرادشان (باصطلاح خودشان مرامشان)چنین توهماتی را ممکن فرض میکنند وای بسا مثلا فلان روایت مخدوش(بعلت بیسوادی انان وایضا غیبت شخصیت های فرهنگی مطرح)به یاری انان می اید وچنین رسوایی را سبب میشود…..انان فقط وفقط بدرد اقتدارگرایان می خورند که درچنین احوالی ……ازقضاسرانگبین صفرافزود…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا