خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه قربانیان کرونا به شیوه شرعی غسل و تدفین می شوند

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبي صداقت» امروز یکشنبه در ششمين نشست كارگروه ارزيابي رسانه اي مديريت بيماري كرونا در وزارت كشور افزود: در شرایطی که حتی برخی اعضای خانواده های قربانیان کرونا به دلایل بهداشتی و هراس از ابتلا به این ویروس مهلک حاضر نبودند در مراسم خاکسپاری آنها حاضر شوند، تعداد ۱۶۹ طلبه خواهر و برادر از مدتها پیش به صورت داوطلبانه و برنامه ریزی شده، هر روز به بهشت زهرا می روند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، پیکر اموات کرونایی را غسل می دهند، کفن می کنند، بر آن نماز می خوانند و سپس، آنها را به خاک می سپارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه، تاکنون هیچگونه ابتلای به کرونا در میان این طلاب و روحانیون داوطلب مشاهده نشده است و همه آنها در سلامت کامل بسر می برند.

صداقت همچنین از حضور نیروهای جهادی و طلاب و روحانیون جوان در ۱۷ بیمارستان تهران و نیز، بیمارستانهای بسیاری از شهرهای کشور به منظور کمک به بیماران و کادر درمانی با انجام خدمات مختلف برای آنان به عنوان بخشی از اقدامات این بنیاد با همکاری گروه های مردمی در جریان بحران کرونا نام برد.

مدیر امور استان های بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(عج) با بيان اينكه اقدامات انجام شده در فرايند مبارزه با كرونا در بازه زماني سه ماهه بسيار تحسين برانگيز و قابل قبول  بوده است، گفت: حفظ انسجام ملی و تقويت سرمايه اجتماعي از جمله اقدامات كليدي است كه با توجه به فراگیری بیماری کرونا امروز باید بیش از گذشته  در كشور صورت بگيرد و بنیاد خاتم الاوصیا نیز در اقدامات خود همین هدف را دنبال می کند.

صداقت با بیان اینکه قرارگاه جهادی خاتم الاوصيا(عج) در سال ۹۲ با فرمان مقام معظم رهبری و با هدف ایجاد هماهنگی میان گروههای مردمی در زمینه فعالیتهای فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: با شبكه سازي هاي صورت گرفته در كشور و فعال شدن گروههاي جهادي و خودجوش مردمي، امروز مشكلي در زمینه تغذيه فرهنگي مردم كشورمان نداريم و اين شبكه در حال خدمات رساني در حوزه های مختلف به مردم است.
وي با بیان اينكه فعالیت گروههاي مردمي و جهادي همواره مورد تاكيد رهبري معظم انقلاب اسلامي است، تصریح کرد: امروز گروههاي جهادي در خط مقدم فعاليت هاي خيرخواهانه قرار دارند و خدمت رسان مردم و گروههاي آسيب ديده از ویروس کرونا در سرتاسر كشور هستند.
حجت الاسلام و المسلمین صداقت گفت: در این زمینه، قرارگاه ملی مدافعان سلامت را راه اندازی کرده ایم که با تشکیل کارگروههای مختلف، در زمینه تهیه و توزیع مواد و امکانات بهداشتی، تامین غذا برای خانواده های نیازمند و تولید برنامه های فرهنگی برای ارتقای سلامت روحی و روانی خانواده ها تلاش می کند.
مسئول محورعملیات مبارزه با کرونا در قرارگاه فرهنگي خاتم الاوصيا(ع) در ادامه به تشریح فعالیتهای آن قرارگاه در حوزه مواد بهداشتی پرداخت و اظهارداشت: با هماهنگی واحدهای تولیدی و شناسايي و توانمندسازي گروههاي مردمي، توانستيم به بخشي از تقاضاهاي بهداشتي مردم در زمینه های مختلف پاسخ دهيم.

وي تهیه و توزیع ۱۲۰ تن الکل ، راه اندازی ۵ کارگاه تولید دستکش ، تامین روزانه یک کامیون پارچه های مخصوص ماسک برای تولیدکنندگان خانگی، توزیع ۳۰۰ هزار جفت دستکش لاتکس و اقلام بهداشتی دیگر را از جمله اقدامات قرارگاه مردمی خاتم الاوصیا (عج) برشمرد که با هزینه های مناسب در اختیار تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان قرار گرفته است.

فعال سازي محلات در شهرستان ها از ديگر موضوعاتي بود كه صداقت به آن اشاره كرد.وی گفت: ما راه برون رفت از بحران کرونا و پیامدهای آن را تاکید بر محله محوری می دانیم و به همین دلیل، در بحران فراگیر کرونا ، همه گروههای جهادی و مردمی در محلات خودشان فعال شده و جوانان را به میدان آورده اند.
مسئول امور استانهای بنیاد خاتم الاوصیا(عج)  با بيان اينكه با بهره گيري از ظرفيت محلات توانستيم ضدعفوني معابر و مكان هاي پرتردد را بخوبی انجام دهيم؛ یادآور شد: طبق گزارش هاي وزارت بهداشت در مناطقي كه كار ضدعفوني صورت گرفته بود؛ آمار مبتلايان به کرونا نسبت به ساير جاها كمتر بوده است.
صداقت  راه اندازی پویش های محله محور نظیر پویش صدقه سلامت، پویش گوشت نذری برای کمک به خانواده های نیازمند، استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه ها برای اطعام و اسکان کارتن خواب ها را بخشی از اقدامات بنیاد خاتم الاوصیا(عج) در این چارچوب برشمرد.

وي همچنين با اظهار اينكه تاکنون در زمینه توليد نيازهاي بهداشتي و درماني بسيار موفق عمل كرده ايم و امروز نياز به كار فرهنگ سازي و پرداختن به نيازهاي معنوي مردم است؛ گفت: با توجه به جريان سازي رسانه هاي معاند و تلاش براي خراب كردن روحيه مردم، بايد در مساله اوقات فراغت شهروندان و نيازهاي فرهنگي آنان برنامه داشته باشيم.

مدیر امور استان های بنیاد خاتم الاوصيا با تاكيد بر اينكه براي برون رفت از وضعيت موجود راهي جز همكاري، انسجام داخلي و بهره گيري از همه توان و ظرفيت هاي داخلي نداريم؛ تصریح کرد: بايد با حمايت از مردم در قالب طرح كمك هاي مومنانه و بسبج ملي، بتوانيم از اين آزمون موفق بيرون بياييم و نشان دهيم كه با وحدت داخلي توان انجام هر كاري را داريم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا