خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تیتر «وطن امروز»

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تیتر یک «وطن امروز» که سفیر آلمان در ایران را «جاسوس صهیونیست‌ها» نامیده بود گفت: مرجع  تشخیص، مسائل امنیتی و مسائل مرتبط با این موضوع  وزارت اطلاعات است و یک رسانه نمی‌تواند بر اساس گزارش‌های خود چیزی را به کسی در این زمینه  منتسب کند.

به گزارش ایسنا، سیدعباس موسوی صبح روز دوشنبه در نشست خود با خبرنگاران اعلام کرد: امروز رئیس جمهور  کشورمان در نشست سران جنبش عدم تعهد که به میزبانی کشور آذربایجان برگزار می‌شود به صورت ویدیو کنفرانس شرکت می‌کند.

شرکت ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور در نشست سران جنبش عدم تعهد

وی با بیان این‌که «در این نشست حدود ۴۶ تن از مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌الملل شرکت دارند» ،اظهار کرد : محوریت این نشست کرونا و نحوه مقابله کشورها با شیوع این ویروس است.

مرجع  تشخیص، مسائل امنیتی وزارت اطلاعات است نه یک رسانه

سخنگوی  وزارت خارجه کشورمان در مورد ادعاهای  منتشر شده در یکی از روزنامه‌های صبح امروز تهران مبنی بر این‌که سفیر آلمان در تهران یک افسر اطلاعاتی است که با تل‌آویو نیز  در ارتباط است، گفت:  مرجع  تشخیص، مسائل امنیتی و مسائل مرتبط با این موضوع  وزارت اطلاعات است و یک رسانه نمی‌تواند بر اساس گزارش‌های خود چیزی را به کسی در این زمینه  منتسب کند.

وی با بیان این‌که «دیپلمات‌های خارجی که در تهران برای انجام وظیفه مستقر می‌شوند باید تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند و برای کار دیپلماتیک آمده باشند و در این چارچوب فعالیت کنند»، ادامه داد : اگر خلاف این موضوع اتفاق بیفتد   وزارت اطلاعات به عنوان مسئول این امر به این موضوع رسیدگی می‌کند و گزارش‌های رسانه‌ای مبنای فعالیت ما در این گونه مسائل نیست.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد آخرین وضعیت «سیروس عسگری» پروفسور ایرانی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا زندانی است و طبق برخی اخبار به کرونا مبتلا شده است، گفت: وزارت امور خارجه برای پیگیری وضعیت ایشان در داخل اقداماتی را انجام داده است، همچنین دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و از نزدیک از طریق مقامات قضایی آمریکا پیگیر  وضعیت ایشان هستند.

وی ادامه داد: قرار است امروز و فردا یک تست مجدد کرونا از ایشان گرفته شود و ان‌شاءالله اگر تست ایشان منفی باشد تمام تدابیر لازم برای بازگشت به کشور فراهم است و ایشان به زودی به ایران باز می‌گردد.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا