خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: چین اشتباهی وحشتناک انجام داده

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا گفت: من فکر می‌کنم چینی‌ها اشتباهی وحشتناک انجام داده‌اند و نخواسته‌اند به آن اعتراف کنند. نظر من این است که آنان مرتکب اشتباه شدند. آنان سعی کردند بر آن سرپوش بگذارند و آن را پنهان کنند.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ درباره منشا کروناویروس جدید گفت، چین اشتباهی “وحشتناک” مرتکب شده و “تلاش کرده بر آن سرپوش بگذارد”.

ترامپ در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: من فکر می‌کنم آنها اشتباهی وحشتناک انجام داده‌اند و نخواسته‌اند به آن اعتراف کنند. نظر من این است که آنان مرتکب اشتباه شدند. آنان سعی کردند بر آن سرپوش بگذارند و آن را پنهان کنند. می‌دانید، این کار بسیار شبیه خاموش کردن آتش است. آنان نتوانستند آتش (این بیماری) را خاموش کنند.

ترامپ افزود: شیوع این بیماری می‌توانست در همان محل (چین) خاتمه یابد اما آنان بنا به دلایلی این کار را نکردند و ما می‌فهمیم دلیل آن چه بوده است.

با وجود آن که سازمان جهانی بهداشت منشا کووید ۱۹ را خفاش‌های آلوده دانسته، جامعه اطلاعاتی آمریکا آن را ویروسی دست ساز یا ناشی از دستکاری ژنتیکی می‌پندارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ در این گفتگو همچنین اظهار کرد که رسانه‌ها نسبت به دیگر روسای جمهور آمریکا از جمله آبراهام لینکلن، بدترین رفتار را با او داشته‌اند.

او در دفاع از درگیری‌های اخیرش با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره علت عدم پاسخگویی مستقیم به خبرنگاران طی نشست‌های خبری و به جای آن پرداختن به “موفقیت‌های گذشته و سخنان مبهم” گفت: من با چنان رسانه‌های متخاصمی روبه رو هستم که هیچ رییس جمهوری تاکنون ندیده است.

ترامپ که در کنار یادبود آبراهام لینکلن، رییس جمهور سابق آمریکا نشست بود، با اشاره به این یادبود گفت: نزدیک‌ترین تجربه به شرایط من را این آقایی داشته که این جا است. همیشه گفته شده که با هیچ کس به اندازه لینکلن بدرفتاری نشده است. من فکر می‌کنم با من رفتار بدتری صورت گرفته است.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: آنان با سوالاتی سراغ من می‌آیند که در واقع شرم آور هستند. طریقه بیان و کلماتشان این گونه است. احساس می‌کنم اگر با آنان مهربان بودم، کنار زده می‌شدم. آنان با وحشتناک‌ترین و جانبدارانه‌ترین سوالات به سراغ من می‌آیند.

ترامپ با اشاره به برخی اقداماتی که در دوران ریاست جمهوری‌اش انجام داده، گفت: ما این کارها را انجام داده‌ایم و باز هم با رسانه‌هایی بسیار متخاصم روبه رو هستیم. من احساس پشت این سوالات را به خوبی متوجه می‌شوم. به جای آن که از من سوالاتی عادی پرسیده شود، با این حجم از خشم و نفرت روبه رو می‌شوم. به آنان نگاه می‌کنم و (پیش خود) می‌گویم، مشکلتان چیست؟!

در بخش دیگری از این گفت‌وگو رییس جمهوری آمریکا اظهار کرد تعداد قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ممکن است به یکصد هزار نفر برسد.

به گفته ترامپ، به رغم تعداد بالای قربانیان، کسب و کارها، سواحل، پارک‌ها و مدارس باید برای بازگشایی آماده شوند.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که واکسن کووید-۱۹ تا پایان سال جاری تولید شود.

در این مصاحبه که در بنای یادبود آبراهام لینکلن در واشنگتن انجام شد، ترامپ با فاصله از دو مجری شبکه فاکس نشسته بود.

ترامپ گفت:‌ “بین ۷۵، ۸۰ تا یکصدهزار را از دست خواهیم داد… این رخداد وحشتناکی است و حتی یک نفر نباید جانش را از دست دهد.”

ترامپ پیش تر گفته بود تعداد کشته شدگان همه گیری ویروس کرونا به ۶۵ هزار نفر خواهد رسید.

این رقم یکشنبه از مرز ۶۷ هزار نفر گذشت. بیشتر از یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر نیز در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

ترامپ تاکید کرد اگر اقدامات دولت او صورت نگرفته بود، رقم قربانیان این همه گیری می‌توانست حتی بیشتر از دو میلیون نفر باشد.

وی همچنین در سخنان خود از بازگشایی مجدد کسب و کارها و لغو تدریجی محدودیت‌های قرنطینه حمایت کرد.

ترامپ گفت:‌ “بالاخره از یک زمانی باید کشور بازگشایی شود… مردم در امنیت خواهند بود. ما نکات زیادی را درباره این همه گیری فراگرفته‌ایم. انتخاب دیگری نداریم. نمی‌توانیم کشور را تعطیل نگه داریم. در این صورت کشوری باقی نخواهد ماند.”

دست کم ۳۰ میلیون نفر در آمریکا در هفته‌های گذشته به خاطر تعطیلی کسب و کارها و تبعات گسترش ویروس کرونا بی کار شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا