خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال اکران آنلاین «کشتارگاه»

ایسنا نوشت: در ادامه اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی، احتمالا «کشتارگاه» عباس امینی هم وارد این چرخه می‌شود.

«کشتارگاه» با بازی مانی حقیقی، حسن پورشیرازی، امیرحسین فتحی و باران کوثری به عنوان چهارمین فیلم امینی در جشنواره فجر سال قبل رونمایی شد و حالا این فیلمساز در روزهای تعطیلی سینما و آینده نامعلومی که پیش روی اکران سال ۹۹ است از احتمال نمایش آنلاین فیلم جدید خود خبر می‌دهد.

او در این باره گفت: با همراهی سرمایه‌گذار در حال تحقیق و مشورت برای اکران آنلاین فیلم «کشتارگاه» هستم، چون اگرچه از صمیم قلب راضی به چنین کاری نیستم ولی واقعیت این است که فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که پیش از این هم وجود داشته، نتوانم از پس ماجرای پیچیده اکران عمومی بربیایم چون به هر حال در این سال‌ها انحصاری در اکران وجود داشته است و به نظرم من در آن قدرتی ندارم.

وی با حمایت از اکران‌های آنلاین ادامه داد: این اتفاق می‌تواند فرصتی برای فیلم‌های مستقل باشد که مردم بتوانند آن‌ها را ببینند و به مرور بازدید و بیننده آن‌ها هم بیشتر می‌شود. این اکران حتی به آنچه من همیشه ایده‌آلم بوده کمک می‌کند، چون به نظرم باید به زمانی برسیم که به جای اینکه بگوییم یک فیلم چند میلیارد تومان فروخته، بگوییم چند نفر آن را تماشا کرده‌اند. از این طریق حداقل آمار دقیقی از تعداد مخاطبان به دست می‌آید. البته تاثیرگذاری پرده و تماشای فیلم روی آن یک چیز دیگر است ولی این هم ظرفیتی است که دنیا به سمت آن رفته و با توجه به شرایط فعلی بیشتر هم رونق گرفته است.

امینی اضافه کرد: با این حال من هم با توجه به شرایط مشغول ‌بررسی هستم تا به اکران آنلاین فیلم برسیم. البته از آنجا که صدای فیلم «کشتارگاه» برای پرده سینما تنظیم شده بود، اگر قرار باشد به صورت نسخه اینترنتی پخش شود لازم است صدای آن تغییر کند چون ممکن است یک نفر روی موبایل فیلم را ببیند و باید متناسب با مدیوم جدید صدا را تنظیم کنیم.

این کارگردان که همانند بسیاری دیگر از مردم روزهای کرونایی را بیشتر در خانه گذرانده، علاوه بر تماشای فیلم، کتابی را هم برای چاپ آماده کرده است.

او در این باره توضیح داد: من یکسری داستان و خاطره از دوران بعد از جنگ در آبادان داشتم که احساس می‌کردم هیچ وقت قابلیت فیلم شدن ندارند و حداقل توان من به لحاظ پرودکشن آنقدر نبود که برای ساختنش اقدام کنم، به همین دلیل از مدتی قبل فکر کردم بهتر است آن‌ها را در قالب یک کتاب تصویری روایت کنم؛ یعنی کتاب فرمتی دارد که انگار یک فیلم را تماشا می‌کنید. این کتاب در همین ایام تمام شد و باید ناشری پیدا کنم که بشود آن را چاپ کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا