خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغاز عملیات “سیاه‌ترین صحرا” علیه داعش در عراق

بنا بر اعلام سومریه نیوز عراق صبح امروز (دوشنبه) رسما عملیات ویژه تعقیب بازمانده‌های داعش به خصوص در مناطق صحرایی که داعشی‌ها در آنجا مخفی شده‌اند را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، طبق بیانیه گروه اطلاع‌رسانی امنیتی وابسته به دولت عراق این عملیات با رمز “سیاه‌ترین صحرا” آغاز شد.

در این بیانیه آمده است، تحت نظر فرماندهی عملیات مشترک عملیات “سیاه‌ترین صحرا” برای جستجوی مناطق وادی حوران،‌ الحسینیات، الکعره، H۲، وادی الحلکوم تا مرزهای بین‌المللی شروع شد.

طبق این بیانیه،‌ فرماندهی‌های عملیات الانبار، الجزیره، حشد شعبی غرب الانبار نیروهای حشد عشایری و ۹ محور دیگر با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیروی هوایی در این عملیات شرکت دارند.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی بر اهمیت این عملیات تاکید کرد و گفت،‌ این عملیات به منظور تقویت امنیت و ثبات در این مناطق و تعقیب باقی‌مانده‌های داعش، گروه‌های تروریستی و مظنونان انجام می‌گیرد.

همچنین این گروه در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد، تیپ حشد شعبی توانست سه سرکرده داعش را در منطقه المدهم نابود کند.

فرماندهی عملیات الانبار در سازمان حشد شعبی از آغاز عملیات بزرگ حشد شعبی در غرب الانبار تحت عنوان عمیات دوم «رمضان» برای نابودی گروهک‌های تروریستی داعش خبر داد.

این گروه اعلام کرد، این عملیات از هفت محور مهم و بر اساس اهداف برنامه‌ریزی شده، آغاز شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق دستور تحکیم و تقویت مراکز دفاعی و مراکز ایست و بازرسی را صادر کرد.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق به فرماندهان سرویس‌های نظامی و امنیتی دستور تقویت و استحکام مراکز دفاعی و مراکز ایست و بازرسی و تداوم تعقیب و حملات علیه باقیمانده‌های داعش را صادر کرده‌ است.

در این بیانیه همچنین آمده است، الغانمی همچنین دستور افزایش تلاش‌های اطلاعاتی از طریق تعامل سریع و با دقت با اطلاعات امنیتی و به روز رسانی برنامه‌ها بر اساس چالش‌های پیش رو را صادر کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا