خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش سیدحسن نصرالله به قرار گرفتن حزب‌الله در لیست تروریسم توسط آلمان

«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی لبنان و منطقه را با اشاره به اقدام آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: تروریستی خواندن حزب‌الله توسط آلمان قابل پیش بینی بود و قبل از آن نیز برخی کشورهای اروپایی نیز این کار را انجام داده بودند.

وی گفت: این اقدام به دلیل فشار آمریکا و برای راضی کردن اسرائیل انجام شد. انتظار می رود که کشورهای اروپایی نیز همین رویه را دنبال کنند. آنها که در مقابل نقشه‌ها و اشغالگری ایستاده‌اند ، جنبش‌های مقاومت هستند ، بنابراین باید محکوم ، محاصره و مقابله شوند. تصمیم آلمان یک تصمیم سیاسی است که بیانگر فشار آمریکا است.

نصرالله تأکید کرد: مقامات آلمان هیچ مدرکی از فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله ارائه ندادند و همین امر تاییدی است بر آن که این تصمیم سیاسی است و برای جلب رضایت اسرائیل و آمریکا است .زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا غیره نداریم، صادق هستیم و سال‌هاست گروهی در کشورهای جهان خصوصا اروپا یا آمریکای لاتین نداریم .

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: این تصمیم آلمان بیانگر تسلیم شدن برلین در مقابل فشارهای آمریکا است. این تصمیم، محور مقاومت در تمامی منطقه را هدف قرار می‌دهد. این تصمیم آلمان بخشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه مقاومت در منطقه و طرح سلطه بر منطقه است.
وی تصریح کرد: ما اقدام مسئولان در یورش به جمعیت‌ها و مساجد در آلمان را محکوم می‌کنیم، این یورش‌ها اقدامی وحشیانه  است.

وی ادامه داد: ما از سال‌ها قبل، دیگر در راستای ایجاد تشکیلاتی برای خود در کشورهای جهان بالأخص در اروپا و آمریکا اقدام نکرده‌ایم. زمانی که می‌گوییم هیچ تشکیلاتی در آلمان، یا فرانسه یا کشورهای دیگر نداریم، این سخن را با صداقت عنوان می‌کنیم. در حال حاضر با هیچ یک از کسانی که مسئولان آلمانی آنها را بازداشت کرده‌اند، ارتباطی نداریم.
وی خطاب به لبنانی‌ها در آلمان تاکید کرد: دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و هرگونه ادعایی که علیه شما مطرح شود، صرفاً تهمت است که می‌توان با راه‌های قانونی با آن مقابله کرد.دولت لبنان باید به صورت جدی اقداماتی را انجام دهد، دولت لبنان مسئول حفاظت از شهروندان خود در آلمان است.

وی تصریح کرد: از هرکس که با ما اعلام همبستگی کرد، قدردانی می‌کنیم، این تصمیم آلمان بر موضع ما در رویارویی با توطئه‌ها تاثیری نخواهد گذاشت. این تصمیم آلمان هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد، بلکه عزم ما را برای پیگیری روش مقاومت بیشتر می‌کند.

درخصوص اوضاع مالی در لبنان نیز سید حسن نصرالله تصریح کرد: طرح اقتصادی و مالی دولت لبنان یک امر مثبت است و نخستین گام به حساب می‌آید. این طرح نیازمند استحکام ملی است و این امر به دولت و نهادهای آن این امکان را می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک دستاوردی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: حزب الله در دیداری که رئیس جمهور به آن دعوت کرده است، شرکت می‌کند، ما خواهان گسترده‌ترین مشارکت در آن هستیم. هیچ کس مدعی این نیست که طرح دولت غیرقابل مناقشه است. ما خواهان داشتن رویکرد مثبت نسبت به این طرح از طریق گفتگوی دانش محور هستیم. ما خواهان دوری از دام‌های سیاسی برای تحقق منفعت کشور هستیم.

سیدحسن نصرالله گفت: ما مخالف اصل درخواست لبنان برای دریافت کمک از هر طرفی در جهان نیستیم بلکه نمی‌پذیریم که گردن خود را در مقابل صندوق بین المللی پول پایین بیاوریم.

وی ادامه داد: ما مخالف اتهام‌هایی هستیم که علیه حزب الله درخصوص بخش بانکی مطرح می‌شود. ما نه خواهان تخریب یا سرنگون کردن یا کنترل و یا انتقام از بخش بانکی نیستیم و هیچ گاه به آن نزدیک نشده‌ایم.

دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: بخش بانکی درخصوص خواسته‌های آمریکا علیه ما، زیاده روی کرد و اقداماتش به حد تعدی علیه ما رسید. رفتار خفت‌بار بانک‌ها نسبت به سپرده گذاران از دلایل مخالفت ما با سیاست این بخش بود. در سایه بحران مالی شدید در لبنان، بخش بانکی به دولت در رویاروی با این بحران کمک نکرده است.

وی عنوان داشت: بخش بانکی یکی از بخش‌هایی است که بیشترین بهره را از سیاست مالی پیش گرفته شده در لبنان از سال ۱۹۹۳ برده است. هر صحبتی درخصوص تصمیم ما برای کنترل بر بخش بانکی یا از بین بردن آن، یک صحبت سخیف و بی‌ارزش است.

وی ادامه داد: حزب‌الله هیچ فعالیتی در زمینه صرافی ندارد و ما هیچ نهاد یا فردی در حزب‌الله را مامور به انجام این فعالیت نکرده‌ایم. از صرافان می‌خواهیم تا عاملی در بالا بردن قیمت دلار نباشند. مطرح شدن اتهام‌هایی مبنی بر خرید دلار از سوی ما از بانک‌ها سخیف است و ما دلار را به کشور می‌آوریم ولی از آن برنمی‌داریم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: نقش مثبت ما این است که مانع از افزایش جنون آمیز دلار می‌شویم. حزب الله آماده است هزاران داوطلب را برای کمک به دولت جهت نظارت بر قیمت‌ها معرفی کند. از فراکسیون‌ها در پارلمان و گروه‌های سیاسی و مردم می‌خواهیم که به دولت وقت دهند. ضرب‌الاجل ۱۰۰ روزه کافی نیست.

وی ادامه داد: طرف‌های داخلی و خارجی هستند که برای شکاف میان جنبش أمل و حزب الله تلاش می‌کنند، اما این خواسته آنها محقق نخواهد شد. حامیان جنبش أمل و حزب الله نباید به دنبال فتنه‌ها به ویژه در رسانه‌های اجتماعی بروند. آنها باید بدانند که اختلاف در برخی از مسائل، امری وارد است و باید نسبت به دست‌های فتنه برحذر باشند.

وی تصریح کرد: ما بر حفظ امنیت کشور تأکید داریم و این که همکاری برای نجات کشور از بحران مالی که آن را تهدید می‌کند، صورت بگیرد. ما آماده کمک و نزدیک کردن دیدگاه‌ها در هر منطقه‌ای در لبنان که شاهد هر گونه تنشی باشد، هستیم. کشور نیازمند آرامش، همکاری و دادن فرصت به دولت برای نجات کشور است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا