خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش داورزنی به احتمال بازگشت ولاسکو به ایران

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: در حال حاضر همه ظرفیت‌های موجود از جمله تجربه نفراتی چون ولاسکو را در نظر داریم تا در صورت نیاز و امکان، از او برای موفقیت تیم ملی والیبال ایران استفاده کنیم. کسب سکوی المپیک همچنان هدف و آرمان والیبال ایران است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی درباره دستاورد نشست هم اندیشی دیروز فدراسیون والیبال با مربیان و پیشکسوتان جهت انتخاب سرمربی تیم ملی، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی جامعه والیبال این است که تیم ملی بتواند درالمپیک انتظارات را برا آورده کند که امری طبیعی است. بعد از تعطیلی مسابقات بخاطر شیوع ویروس کرونا در جهان، ما با سرمربی تیم ملی یعنی آقای کولاکوویچ قطع همکاری کردیم. اکنون طبیعتا حساسیت‌هایی برای همه ما وجود دارد که تیم ملی ایران با توجه به طراز خود در جهان، سرمربی میخواهد که بتواند ایران را به اهداف خود برساند. که البته کار سختی است.

او ادامه داد: اختلاف نظرهایی هست در مورد اینکه سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد یا مربی درجه یک خارجی! همچنین یک دیدگاه هم مطرح است که اصلا ملیت مهم نیست و باید به توانایی مربیان نگاه کرد. به عنوان مثال تیم‌هایی چون روسیه که خود از کشورهای اولیه تولید بازیکن و مربی در سطح جهانی هست، برای تیم ملی خود از یک مربی فنلاندی استفاده می‌کند چون توانایی‌ها را در اولویت قرار میدهند. یا سایر کشورهای سطح اول دنیا که بعضا بخاطر دلایل مختلف مربی غیر بومی استفاده می‌کنند.

سرمربی فدراسیون والیبال ایران در مورد مذاکره با یک مربی روسیه‌ای نیز گفت: واقعا ما هنوز با هیچ مربی ‌وارد مذاکره نشده‌ایم، اما تعدادی از مربیان گفته‌اند که آماده مذاکره هستند. ما الان سهمیه المپیک داریم و این تیم آماده حضور در المپیک ۲۰۲۱ می‌باشد، طبیعی است که مربیان دنیا چنین شرایطی را دوست دارند و می‌خواهند با ما وارد المپیک شوند تا به برند خود اعتبار بیشتری دهند. با توجه به شرایط کنونی در حال بررسی دقیق‌تر هستیم تا ببینیم مربی داخلی خوب است یا خارجی؟ همچنین باید ببینیم که یک مربی باید در چه سطحی باشد که بتواند تیم ملی ایران را به اهداف خود برساند. زمان هم برای این ‌کار داریم.

داورزنی در ادامه گفت‌وگوی خود با رادیو ایران، در مورد مذاکره با ولاسکو نیز گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که روی آن فکر ‌می‌کنیم، تجربه مربی بزرگی چون ولاسکو است. همانطور که می‌داند بیشتر موفقیت‌های والیبال ایران در زمان او اتفاق افتاد. با این حال فعلا مشخص نیست که او را به عنوان سرمربی بخواهیم یا به عنوان مشاور از او استفاده کنیم. اولویت اول کادر ایرانی است و الویت دوم، سرمربی ایرانی با کادر یا مشاوری خارجی است. همچنین دیدگاهی هست که اگر مربی طراز اول پیدا کردیم با او قرارداد ببندیم. الان در حال بررسی شرایط هستیم تا ببینیم چه کسی می‌تواند به والیبال ایران در رسیدن به اهدافش کمک‌ کند.

او همچنین در مورد احتمال ایرانی بودن کادر آینده تیم ملی والیبال ایران، گفت: نکته این است که قرارداد کولاکوویچ شهریور تمام می‌شد و در مورد عملکرد او هم نقدهایی وجود داشت. با توجه به درخشش والیبال ایران در زمان ولاسکو، همه مربیان بعد از او بلا استثنا با ولاسکو مقایسه می‌شوند که به همین منظور نگاه به آقای کولاکوویچ به‌ گونه‌ای بود که او را با ولاسکو مقایسه می‌کردند و به همین دلیل معتقد بودند که با توجه به نتایج کسب شده، تیم ملی ایران مربی بهتری ‌میخواهد.

داورزنی تاکید کرد: حضور در المپیک با مربیان داخلی برای ما افتخار است،‌ اما می‌خواهیم ‌که تیم مل نتیجه بگیرد. باید ببینیم چه ظرفیتی را می‌توانیم به کار بگیریم ‌تا نتیجه مورد نظر به دست آید و ‌پیگیر هستیم تا انتظاراتی که‌ مردم دارند را برآورده کنند.

وی در مورد بازگشت سیچلو نیز گفت: آقای سیچلو در ان مقطعی که با ولاسکو کار میکرد، به عنوان یک کمک قابل توجه بود. بکی از بحث‌های ما این است که اگر قرار باشد با کادر کاملا ایرانی کار کنیم باید چه کسی انتخاب شود، اگر هم می‌شود ک مربی درجه یک بیاوریم. همچنین باید بررسی کنیم که جه افرادی در چه زمینه‌هایی می‌توانند به تیم ملی ایران کمک کنند که از همین رو ظرفیت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان هدف تیم ملی رسیدن به سکوی المپیک و حضور در جمع چهار تیم پایانی است؟ توضیح داد: قطعا به عنوان آرمان و ارزش، سکوی المپیک هدف ما است و الان هم سکوی المپیک را می‌خواهیم‌. برای رسیدن به آن هدف تلاش می‌کنیم که البته کا دشواری است.

رئیس فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ایران برای آوردن سرمربی خارجی با مشکل ارزی مواجه نیست؟ توضیح داد: مطمئنا کار ساده‌ای ‌نیست، اما نگران نیستیم‌. اگر قرار بر آوردن مربی خارجی درجه یک باشد، تلاش می‌کنیم مشکل حل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا