خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست فوق­‌العاده ستاد کل ارتش اسرائیل

بنا بر اعلام یک کارشناس نظامی رژیم اسرائیل شورای ستاد مشترک ارتش این رژیم نشست فوق العاده ای را برای بررسی مجدد طرح استراتژیک نظامی پس از گذشت یک سال و نیم از تصویب آن در سایه تغییرات اخیر در خاورمیانه برگزار کرد و به بررسی آثار بحران کرونا، ترور سردار قاسم سلیمانی، پروژه هسته­ای ایران، پرونده سوریه، گزارش­ها درباره معامله تبادل اسرا با جنبش حماس، سیاست­گذاری جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ­‌های آینده پرداخت.

به گزارش ایسنا، در گزارشی که امیر بوخبوط کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در پایگاه خبری “واللا” آن را منتشر کرده، آمده است، حدود دو سال و نیم پیش آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اهدافش را برای ارتش این رژیم تشریح کرد و به همین دلیل تصمیم گرفت با حضور فرماندهان ارتش دیدار و در چارچوب استراتژیکی که در زمان تصدی این پست در سال ۲۰۱۹ وضع کرده، بررسی جدیدی انجام دهد.

در این گزارش آمده است، شورای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در برگیرنده ژنرال های ارتش این رژیم است و به بررسی تأثیر بحران کرونا بر کشورهای منطقه از زوایای مختلف می‌پردازد و قرار است در نشست آتی خود گزارش­‌های ارسالی از سوی سرویس­های اطلاعاتی در خصوص کشورهای دوست و دشمن این رژیم، سازمان ­های مسلح، عملیاتی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر امنیت رژیم صهیونیستی تأثیر می­‌گذارد و نیز تغییرات سیاسی در اردن، ترکیه، قبرس و یونان را بررسی کند.

براساس این گزارش، این شورا تأثیر بحران کرونا بر محور رادیکالی و پیامدهای آن بر تأمین بودجه و تسلیحات سازمان­‌های مسلح در عراق، لبنان، نوار غزه و کرانه­ باختری و توانمندسازی سوریه را بررسی خواهد کرد.

طبق این گزارش، سوریه از موضوعات محوری نشست رژیم صهیونیستی است زیرا میزان حملات ارتش این رژیم به سوریه و دیگر اهدافش در خاورمیانه در حال افزایش است.

همچنین در نشست آتی احتمال وقوع موج دیگری از خشونت در منطقه، زمان وقوع و مدت زمان استمرار آن و نیز تأثیر اقتصادی این خشونت بررسی خواهد شد چرا که مسؤولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی ارزیابی می­کنند که دولت جدید بودجه دفاعی را کاهش داده یا حداقل تغییری در اولویت­های خود برای مقابله با کرونا ایجاد می­کند.

در این گزارش آمده است، کوخاوی در جریان این دیدار به دنبال بررسی رویکردهای رژیم صهیونیستی در بخش بهداشت، اقتصادی، مالی و امنیتی است به گونه‌­ای که ارتش فرصت آمادگی برای مقابله با چالش­‌های پیش رو را در بخش­‌های مختلف داشته باشد.

در پایان این گزارش آمده است، در پایان روز اول نشست شورا ژنرال­‌ها بر حسب منطقه جغرافیایی به گروه­‌هایی تقسیم شده و پیرامون نحوه آمادگی برای آینده، در زمینه‌­های مختلف در خاورمیانه و اراضی اشغالی مشورت­‌هایی به رئیس ستاد کل ارتش می­‌دهند و پس از آن بلافاصله ارتش علاوه بر تعیین اولویت­‌های جدید در زمینه طرح­های دیجیتالی، آموزشی و زیرساختی، انجام تغییرات در تاکتیک­‌های جنگی در میادین مختلف و اصلاح روش­‌های کار را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا