خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو دلال: دلار ارزان می‌شود

هرچه به چهارراه استانبول نزدیک‌تر می‌شوی تعداد دلالان ارزی بیشتر می‌شود. نه تنها جمعیت آنها بیشتر می‌شود بلکه رغبت خرید دلار در بین آنها هم افزایش می‌یابد. بخش‌هایی از نیمه شرقی پیاده‌روی خیابان فردوسی را گرفته‌اند و مدام  به هر عابری می‌گویند: «دلار یورو خریداریم».

به گزارش انصاف نیوز، قیمت دلار در روز چهارشنبه، در کانال 15800 تا 16000 تومان در تابلو صرافی‌ها نوسان داشت. پس از کاهش شاخص بورس در دو روز اخیر دلالان هیجان زیادی برای خرید دلار دارند. هر دلار ارزی قیمت خرید دلار آبی را به هر مشتری از 16000 تا 16200 تومان پیشنهاد می‌دهد. دلالان حاضرند حتی به قیمت پیشنهادی فروشندگان دلار را از آنها بخرند تا به هر نحوی معامله را انجام دهند. دو  دلال می‌گویند: دلار خود را بفروشید، فردا قیمت ارزان می‌شود.

دلالان دلار را عرضه نمی‌کنند و با بهانه اینکه دلار زیادی برای فروش ندارند از فروختن دلار خودداری می‌کنند. بیشتر دلالان ارزی خیابان فردوسی به متاقاضیان می‌گویند: «امروز بهترین زمان برای فروش دلار است. ما اطمینان داریم دلار فردا ارزان می‌شود و این روند تا روز شنبه ادامه دارد. امروز سود در فروش دلار است».

یکی دیگر از دلالان حرف متفاوتی درباره ادعای دیگری می‌زند: «پیش‌بینی قیمت دلار خیلی سخت است. شاید همین الان گران یا ارزان شود. اگر نفع در فروختن است، دلار را امروز بفروش و اگر کسی ارزان‌تر می‌دهد آن را بخر و دوباره بفروش».

دلالان چهارراه فردوسی روی پله‌های بانک نشسته‌اند و هر عابری را زیر نظر دارند. نکته جالب این است که بیشتر آنها می‌گویند فقط یکی دو برگ دلار دارند و بیشتر خریدار دلار هستند. خبرنگار انصاف نیوز به یکی از دلالان آن منطقه می‌گوید 1500 دلار می‌خواهم که پاسخ می‌شنود: «امروز زمان خرید نیست، فردا زمان خریدن دلار است».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا