خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عکس و بیوگرافی خاتمی در سایت صداوسیما

سایت صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر تصاویری از سید محمد خاتمی و بیوگرافی خوبی از وی منتشر کرده که با توجه به موضع برعکس عزت الله ضرغامی در رسانه ی ملی، جالب توجه است. [لینک]
به گزارش انصاف نیوز، در 4 تصویری که از خاتمی منتشر شده، تصویری در کنار رهبری، عکس او در حال سخنرانی، عکسی از زمان سربازی و نیز عکسی در حال نماز خواندن در حالی که خاتمی پیش نماز است و شهید رجایی در میان نمازگزاران دیده می شود.
در متن این بیوگرافی آمده است:
سید محمد خاتمی فرزند مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی در سال ۱۳۲۲ هجری شمسی ـ ۱۹۴۳ میلادی – در شهر اردکان واقع در استان یزد متولد شدند. پدر ایشان از روحانیون نیکنام و بلند آوازه آن دیار ، عالمی فرزانه ، فقیهی روشن بین و عارفی مبارز و مردم گرا بود. آن مرحوم موسس مدرسه علمیه اردکان بودند و امامت جمعه شهرستان یزد را بر عهده داشتند .
سید محمد خاتمی دو برادر و چهار خواهر دارد . در سال ۱۳۵۳ با خانم زهره صادقی ازدواج کردند که ثمره این ازدواج دو دختر و یک پسر به نامهای لیلا (۱۳۵۴) ، نرگس (۱۳۶٠ ) و سید عمادالدین (۱۳۶۷) است .تحصیلات ابتدایی ، متوسطه و دبیرستانی ایشان در اردکان طی شد و در همه این سالها جزء شاگردان ممتاز کلاس بودند . در سال ۱۳۴٠ (۱۹۶۱ میلادی ) پیش از اخذ دیپلم به شوق تحصیل در علوم و معارف دینی ، در حالیکه بخشی از مقدمات را در محضر پدر گرامی شان فرا گرفته بودند ، رهسپار شهر قم شدند و در همان سالها دیپلم متوسطه را نیز در رشته طبیعی دریافت داشتند.
سید محمد خاتمی ضمن حضور در مبارزات سیاسی حوزه در سالهای ۴۱ و ۴٢ به مدت چهار سال تحصیل در حوزه علمیه قم “مقدمات ” و ” سطح ” را فراگرفته و در سال ۱۳۴۴ هجری شمسی ( ۱۹۶۵ میلادی ) برای تحصیل در رشته فلسفه به دانشکده ادبیات اصفهان راه یافت و همزمان با آن ، سطوح عالیه علوم دینی را در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد . در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی ( ۱۹۶۹ میلادی ) با درجه کارشناسی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شده و بدنبال آن و علیرغم داشتن شرایط اجتهاد برای معافیت از خدمت سربازی “بالاجبار به خدمت سربازی اعزام شد”.در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی ( ۱۹۷٠ میلادی ) در دوره کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران پذیرفته شدند و به ادامه تحصیل پرداختند و در حالیکه که امکان استفاده از بورس تحصیلی دوره دکترا در خارج از کشور از طرف دانشگاه تهران برایشان فراهم شده بود به شهرستان قم بازگشت و طی چندین سال اقامت ، با کوشش و جدیت مراحل دروس ” خارج ” ” فقه و اصول ” و دوره عالی فلسفه را در محضر آیات عظام و استادانی چون مرتضی حائری یزدی (قده) ، وحید خراسانی ، سید موسی شبیری زنجانی ، شهید مرتضی مطهری (قده) و عبدالله‌ جوادی آملی گذراند .
همزمان با این ایام در دروس خصوصی شهید مطهری پیرامون فلسفه هگل و مارکسیسم و معارف و کلام شرکت می جست . خاتمی که همواره دغدغه های شخصی خود را در زمینه معارف ، علوم دینی ، اجتماعی و فرهنگی پیگیرانه دنبال می کرد ، نسبت به تالیف آثاری اهتمام کرد که حاصل آن دهها مقاله ، گفتار و کتاب می باشد.
اهم فعالیت‌های سید محمد خاتمی عبارت است از : سال ۱۳۴٠ : دروس حوزوی سال ۱۳۴۴ : تحصیل در رشته کارشناسی فلسفه غرب در دانشگاه اصفهان سال ۱۳۴۷ : عضو هیات مدیره انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان سال ۱۳۴۸ : اخذ درجه کارشناسی از دانشگاه اصفهان سال ۱۳۴۹ : تحصیل در دوره کارشناسی ارشد علوم تربیتی دانشگاه تهران سال۱۳۵٠ : بازگشت به قم و ادامه دروس عالی حوزوی بمدت 7 سال تا بالاترین درجه تحصیلات حوزوی (اجتهاد – معادل دکتری ) سال ۱۳۵۸ : تصدی ریاست مرکز اسلامی هامبورگ سال ۱۳۵۹ : یکسال پس از پیرو زی انقلاب اسلامی نماینده مردم اردکان و میبد در مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۶٠ : سرپرست موسسه مطبوعاتی کیهان به فرمان امام خمینی (ره) سال ۱۳۶۱ : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه جناب آقای مهندس میر حسین موسوی سال ۱۳۶۸ : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه جناب آقای هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۷۱ : مشاور رییس جمهور و رییس کتابخانه ملی ایران سال ۱۳۷۱ : آغاز تدریس در دوره‌های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در دروس اندیشه سیاسی ، فلسفه سیاست و اندیشه سیاسی در اسلام سال ۱۳۷۵ : عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان مقام معظم رهبری سال ۱۳۷۶ : ریاست جمهوری اسلامی ایران (دوره اول ) سال ۱۳۸٠ : ریاست جمهوری اسلامی ایران (دوره دوم)
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا