خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح لغو وتو ترامپ علیه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران

به نوشته‌ی واشنگتن اگزمینر سنای آمریکا امروز یک رای‌گیری برای لغو وتوی ترامپ علیه قطعنامه کاهش اختیارات نظامی رئیس جمهور آمریکا در برابر ایران انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن اگزمینر، سنای آمریکا روز پنج‌شنبه یک رای‌گیری برای لغو کردن وتوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه قطعنامه کاهش اختیارات نظامی او در برابر ایران برگزار خواهد کرد.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، پس از وتوی این قطعنامه از سوی ترامپ در روز چهارشنبه اعلام کرد که این رای‌گیری در ساعت 13:30 به وقت محلی برگزار خواهد شد. پیش بینی می‌شود این اقدام که مستلزم تاییدیه دو سوم اعضای کنگره است، با شکست روبه‌رو شود.

تیم کین، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا در این باره گفت: از همکارانم می‌خواهم در رای‌گیری برای لغو این وتو به من ملحق شوند. تا زمانی که یک اتفاق نظر دقیق در کنگره مبنی بر ضرورت جنگ وجود نداشته باشد، نباید به نظامیانمان خسارت وارد کنیم.

رای‌گیری در سنای آمریکا در پی این برگزار خواهد شد که دونالد ترامپ بامداد امروز پنج‌شنبه مصوبه‌ کنگره‌ ایالات متحده مبنی بر محدود کردن حدود اختیارات رئیس‌جمهوری در جنگ‌افروزی علیه ایران را وتو کرد. بهانه‌ ترامپ برای وتو کردن این قطعنامه‌ مصوب از سوی کنگره آمریکا، تداوم کمپین فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا مصوبه‌ای را وتو کرد که قدرت و اختیارات او را برای ایجاد یک‌جانبه جنگ علیه ایران کاهش می‌داد. این مصوبه پس از تصمیم خودسرانه کاخ سفید برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی بدون تأیید و اطلاع کنگره، ارائه شد که نزدیک بود این کشور را در آستانه جنگ قرار دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا