خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اختصاص کمک ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا به یمن

وزیر امور خارحه آمریکا از اختصاص کمک ویژه‌ای به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌های غذایی در یمن خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت تلفنی برگزار شد، اظهار کرد: این کمک‌ها به عملیات‌های ویژه برنامه جهانی غذا در جنوب یمن و نیز عملیات‌های این سازمان در شمال یمن که کاهش‌ یافته‌اند، اختصاص خواهند یافت.

برنامه جهانی غذا پیشتر  به این بهانه که “مانع تراشی‌های” انصارالله باعث کاهش حمایت حامیان مالی از این سازمان  شده کمک‌های خود به مناطق تحت کنترل این نیروها را کاست.

یک مسؤول آژانس توسعه بین‌المللی و وزارت خارجه آمریکا در این کنفرانس گفت: “با وجود اینکه در مرحله اخیر پیشرفت‌های محدودی در کمک‌رسانی‌ها حاصل شده اما لازم است نیروهای انصارالله تلاش بیشتری برای بازگشت حمایت‌ها انجام دهند.”

ریچارد آلبرایت، معاون وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: گام‌های پیش رو شامل اقداماتی محسوس برای کنار زدن موانع هستند که از جمله آنها می‌توان به توافق‌ها و یا مجوزهای سفر جهت ارائه کمک‌ها و اعطای مجوز به آژانس‌ها برای فعالیت مستقل و بی‌طرف بر اساس نیاز اشاره کرد.

معاون مدیر دفتر آژانس توسعه بین‌الملل غذای آمریکا نیز اظهار کرد: برخی موانع دچار تزلزل شده‌اند اما این بیشتر در بعد تئوری و کلامی است و تلاش چندانی در این زمینه را شاهد نبودیم.

زندگی نزدیک به ۸۰ درصد ساکنان یمن یعنی ۲۴ میلیون تن از جمعیت این کشور به این کمک‌ها وابسته است و ۱۰ میلیون تن در این کشور با خطر گرسنگی مواجه هستند، یمن رتبه چهارم جهانی از نظر تعداد آوارگان داخلی را دارد و خدمات بهداشتی در مناطق حومه شهرهای این کشور بسیار اندک هستند.

یمن ابتلای ۲۶ تن به ویروس کرونا و فوت شش تن از آنها را گزارش داده که این امر موجب نگرانی نهادهای امدادرسان به این کشور از احتمال شیوع این بیماری و نبود امکانات مناسب و کافی برای مقابله با این بیماری شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا