خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روند ثبت پس لرزه ها سیر نزولی دارد»

رییس مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران با بیان اینکه پس از زمین لرزه 5.1 دماوند بامداد امروز تاکنون 8 پس لرزه رخ داده است، گفت: بزرگترین این پس لرزها با بزرگای 3.9 بوده است.

دکتر مرادی در گفت و گو با شبکه خبر با تاکید بر اینکه منطقه‌ای که در آن زلزله 5.1 رخ داد از گذشته فعال بوده است، افزود: قبل از زلزله 5.1 در ساعت 11.5 شب گذشته پیش لرزه ای به بزرگای 2.9 در این منطقه رخ داده و تاکنون نیز حدود 8 پس لرزه ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین پس لرزه ثبت شده در این منطقه در ساعت 2 و 19 دقیقه بامداد امروز جمعه با بزرگای 3.9 رخ داده است که مردم اطراف دماوند آن را حس کردند ولی در تهران احساس نشد.

مرادی فاصله زلزله 3.9 تا تهران را بیش از 50 کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: روندی که می بینیم خوشبختانه پس لرزه های زیادی رخ داد و تاکنون 8 پس لرزه از آنها ثبت شده است و بسیاری از این پس لرزه ها قابل ثبت در شبکه های ما نیست.

رییس مرکز ژئو فیزیک با تاکید بر اینکه روند زلزله ها قابل پیش بینی نیست، اظهار کرد: روند پس لرزه های زلزله 5.1  روند کاهشی را نشان می دهد و ما به طور مرتب داده های ایستگاه های لرزه نگاری را پایش می کنیم و به نظر می رسد سیر زمین لرزه های اخیر روند نزولی دارد ولی زلزله ها قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا