خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا سامانه‌های پاتریوت‌ را از عربستان خارج می‌کند؟!

برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که آمریکا برای خارج کردن سامانه‌های موشکی پاتریوت از عربستان و نیز کاهش حضور نظامی خود در این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال از مسئولان آمریکایی که نقل کرد که آمریکا چهار سامانه‌ پدافند موشکی پاتریوت را از عربستان خارج می‌کند. همچنین ده‌ها نظامی خود را از این کشور بیرون می‌آورد که آنها را در پی حملات موشکی به تاسیسات نفتی در سال گذشته، به عربستان فرستاده بود.

این مسئولان اعلام کردند که آمریکا دو اسکادران از جنگنده‌ها را از عربستان خارج می‌کند و همچنین کاهش حضور نیروهای دریایی آمریکا در خلیج فارس را بررسی می‌کند.

طبق ادعای منابع رسانه‌ای، کاهش نیروهای نظامی آمریکایی بر اساس این برآورد صورت می‌گیرد که ایران دیگر خطر مستقیمی بر منافع استراتژیک آمریکا در منطقه ندارد.

در همین حال، منابع به سایت هیل آمریکا اعلام کردند که واشنگتن تعداد پاتریوت‌ها در عربستان را از چهار پاتریوت به دو کاهش می‌دهد و همچنین دو پاتریوت دیگر را از کشور دیگری در منطقه خارج می‌کند.

برخی از رسانه‌ها به این امر اشاره کردند که روند عقب‌نشینی همچنان ادامه داد. یک مسئول آمریکایی نیز به خبرگزاری بلومبرگ گفت که آمریکا دو پاتریوت را از عربستان و دو پاتریوت دیگر را از منطقه خارج کرده است.

این مسئول تصریح کرد که قرار بود خارج کردن پاتریوت‌ها در مارس گذشته انجام شود، اما در پی حملات موشکی به اردوگاه التاجی در عراق این امر به تعویق افتاد.

این مسئول ادامه داد که سامانه‌های پاتریوت وابسته به نیروهای سعودی جایگزین پاتریوت‌های آمریکایی می‌شود.

وی تاکید کرد که ۱۲ آتش‌بار از موشک‌های پاتریوت و یک آتش‌بار از موشک‌های پدافند هوایی تاد در منطقه باقی می‌ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا