خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرگ مغزی الینا 6 ساله بر اثر «اشتباه پزشکان»

«الینا فروتن» دختر شش ساله گرگانی که هشت روز پیش برای عمل لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان بستری شده بود در اثر «بی توجهی پزشکان» دچار مرگ مغزی شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت محلی «گلستان ما»، چند روزی است که ماجرای به کما رفتن الینا فروتن دختر شش ساله گرگانی در بیمارستان طالقانی باعث ناراحتی افکار عمومی در این شهر شده است.

تماس های متعدد از طرف خانواده و افراد مختلف باعث شد تا این سایت محلی پیگیر این قضیه شود و از این جهت ظهر سه شنبه 21 اردیبهشت ماه به سراغ والدین این کودک در مقابل بیمارستان طالقانی رفت.

354فروتن پدر این کودک که از این موضوع خیلی متاثر بود، گفت:

ساعت 16:30 دقیقه 13 اردیبهشت ماه دخترم را برای عمل لوزه در بیمارستان طالقانی گرگان بستری کردم و آن شب آنجا بود.

ساعت 9:20 دقیقه فردای آن روز دخترم الینا را به اتاق عمل بردند و ساعت 10:25 دقیقه عمل تمام شد و ساعت 11:30 قیقه از اتاق عمل بیرون آوردند در حالیکه اعضای بدنش ورم کرده بود .

دخترم برای لحظه ای که به هوش آمد می گفت جیگرم می سوزه و پرستاران وقتی این وضعیت را دیدند ساعت 16 بعد از ظهر به دکتر خبر دادند تا سریعتر بیاید .

ساعت 16 که دکتر آمد مجددا الینا را به اتاق عمل بردند و با وصل کردن شیلنگ می خواستند با وارد کردن تنفس ورم بدن الینا را از بین ببرند ولی ناگهان دیدم که الینا را به ICU انتقال دادند و معلوم شد که به کما رفته است .

دخترم دچار مرگ مغزی شده و الان هشت روزه که در icu بستری است و هنوز هیچ پزشکی مرگ الینا را تایید نمی کند و ما هم سرگردان مانده ایم ، هیچکس هم از رئیس بیمارستان تا پزشکان جوابگوی ما نیستند و من به دانشگاه علوم پزشکی و حراست و دادستانی و جاهای مختلف مراجعه کردم اما هنوز جوابی نداده اند .

355مسوولان دانشگاه علوم پزشکی می گویند باید فوت کودک تایید بشود تا ما به شکایت شما رسیدگی کنیم و تا زمانی که زنده است نمی توانیم پیگیری کنیم ، از آن تاریخ به بعد چند شب در نمازخانه بیمارستان خوابیدم اما درب را از پشت آن قفل کردند ، برخی شبها نیز داخل ماشین خوابیدم و الان هشت روزه که خواب و خوراک نداریم .

ما به بیمارستان درخواست دادیم که 5 تا پزشک بیاورند و مرگ مغزی و یا وضعیت الینا را مشخص کنند اما هیچکس هنوز به ما جوابی نداده است .

پدر الینا از اعضای بدن دلبندش خبر داد و گفت:

خدا خودش این بچه را به من داده و الان هم گرفته اما من بچه ام را سالم به این بیمارستان آوردم و اینطور با اشک و غصه آن را ترک می کنم ، برایم سخت است ، از پزشکان می خواهم که بیشتر دقت کنند و دلشان برای بچه های مردم بسوزد.

سایت گلستان ما گزارش داده است: قبلا هم به تناوب چنین اخباری از این بیمارستان به گوش رسیده و می طلبد مسئولین استان گلستان و دانشگاه علوم پزشکی دقت بیشتری نسبت به کودکان و خردسالانی که به این مرکز مراجعه می کنند، داشته باشند.

 

پیگیری علت به کما رفتن الینا

356خبرگزاری فارس در این باره نوشته است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تشکیل دوتیم ویژه برای پیگیری علت مشکل به وجود آمده برای کودک 6 ساله حین عمل جراحی در بیمارستان گرگان خبر داد.

سید محمدحسینی ضمن همدردی با خانواده و بستگان این کودک تأکید کرد: درصورتی‌که قصور پزشکی ثابت شود با خاطیان و عاملان آن برخورد جدی خواهد شد. مباحث جراحی مبحث تخصصی و پیچیده‌ای است و تا زمانی که بررسی دقیق و فنی انجام نشود نمی‌توان اظهارنظر صریحی داشت.

وی همچنین از رسانه‌ها و مردم شریف استان خواست از انجام اظهارنظرهای احساسی خودداری کنند زیرا هم‌اکنون نیز بسیاری از بیماران در بیمارستان‌ها بستری هستند که ممکن دچار استرس و تشویش شوند.

حسینی همچنین از ایجاد محدودیت برای پزشک معالج تا به ثمر رسیدن تحقیقات لازم خبر داد و گفت: به‌محض مشخص شدن دلیل این حادثه آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا