خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال خروج نیروهای آمریکایی از شبه جزیره سینا

به نوشته‌ی روزنامه وال استریت ژورنال مسئولان آمریکایی می‌گویند که وزیر دفاع آمریکا برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از میان نیروهای بین المللی چندتابعیتی از سینای مصر تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال نوشت، مسئولانی که نخواستند نامشان فاش شود، تصریح کردند، این خروج احتمالی در چارچوب کاهش هزینه‌های نظامی صورت می‌گیرد و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بر این باور است که استقرار نیروهای آمریکایی در سیناء با توجه به هزینه این امر و خطری که نظامیان در آن منطقه در معرض آن هستند، “اقدام شایسته‌ای” نیست.

در این گزارش آمده است که اسرائیل و وزارت خارجه آمریکا با خارج کردن نیروهای آمریکایی از سیناء مخالف هستند.

طبق این گزارش، آویو کوخافی، رئیس ستاد مشترک اسرائیل پیشتر با مارک میلی، همتای آمریکایی‌اش گفتگو کرد، اما این گزارش به جزئیات بیشتری درخصوص مذاکرات میان دو طرف اشاره نکرد.

این نیرو در سال ۱۹۸۱ برای نظارت بر صلح میان مصر و اسرائیل بعد از توافق کمپ دیوید تأسیس شد. تعداد نیروهای آن به حدود ۱۱۰۰ تن از جمله بیش از ۴۰۰ نظامی آمریکایی می‌رسد.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ مشارکت خود را در نیروی بین المللی در سیناء کاهش داد. این منطقه طی سال‌های اخیر، آماج حملات متعددی از سوی تندروها علیه نیروهای امنیتی مصر بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا