خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به اصطلاح افشاگری یک نماینده علیه وزیر کار!

سایت اصولگرای مشرق نوشت:
حمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم گفت: بخش اقتصادی وزارت تعاون در اختیار افراد سیاسی است و من این سؤال را دارم که رئیس دفتر سیاسی فلان حزب در وزارت تعاون چه کار می‌کند.
آنطور که خبرگزاری ها منتشر کرده اند، پورابراهیمی اظهار داشت: افرادی که در مجموعه وزارت کار به کار گرفته شده‌اند، افراد سیاسی هستند و متخصص امور اقتصادی نیستند، مجموعه اقتصادی وزارت کار باید به گونه‌ای مدیریت شود که منافع ذی‌نفع آن تأمین شود.
وی افزود: رئیس دفتر سیاسی فلان حزب نزد وزیر کار چه کار می‌کند؟ حال به گروه‌ها و جریانات مختلف از جمله جریان فتنه نیز اشاره‌ای ندارم و جواب آقای وزیر به این سؤال من در کمیسیون این بود که یکی از بزرگان نظام به من زنگ زد و گفت که این آقا علیه نظام فعالیت می‌کند، شما به این دلیل، این فرد را به گونه‌ای حمایت و زیرپوشش قرار دهید تا علیه نظام فعالیت نکند و ما به این خاطر این فرد را در مجموعه به کار گرفته‌ایم.
نماینده کرمان در ادامه بیان داشت: مگر وزارت رفاه محل حضور افرادی است که علیه نظام موضع دارند، مسلم است وقتی در بخش اقتصادی افراد متخصص به کار گرفته نشوند، منافع ذینفعان تأمین نمی‌شود، امروز وزارت رفاه به یک شرکت سهامی سیاسی تبدیل شده و هر کس سهم خود را می‌گیرد.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: آقای وزیر می‌گوید به شرکت‌های مرتبط با وزارتخانه با چند لایه به من می‌رسند اما با این صحبت‌ها که نمی‌شود مسئولیت را از وزیر سلب کرد و امروز فشارهای زیادی به من وارد شد که سؤال خود را از وزیر پس بگیرم یا اگر سؤالم را مطرح می‌کنم از پاسخ وزیر قانع شوم اینها خلاف حرفه‌ای و رابطه بین دولت و مجلس است، در بعضی جاها من را تهدید کردند که این اقدامات خلاف قانون است، من تهدید شدم به اینکه اگر سؤال خود را مطرح کنم مصوبه‌ای که در مورد کارگران تأمین اجتماعی است اجرایی نخواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یک جوان 29 ساله در سمت مدیر عامل یک شرکت بزرگ نفتی قرار داده شده، من به آقای وزیر گفتم بر اساس چه معیاری این فرد را انتخاب کردید؟ وزیر پاسخ داد که این فرد جوان نیست و ظرفیت و سوابق زیادی دارد و معاون اقتصادی شستا بود. اما وقتی من بررسی‌های لازم را انجام دادم متوجه شدم که برای اینکه برای این فرد یک رزومه کاری درست شود وی را 17 روز در سمت معاون اقتصادی شستا گذاشته‌اند.
پورابراهیمی اضافه کرد: امروز بخش‌های اقتصادی وزارت تعاون در اختیار مجموعه‌ای است که خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر افکار سیاسی برخی از گروه‌ها قرار دارد. شما باید پاسخ دهید مدیر عامل شرکت جی ال گلسکی چه ارتباطی با شما و بستگان شما دارد؟
نماینده کرمان در مجلس گفت: آقای وزیر توضیح دهند رابطه بستگانشان با مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد (م.د) چیست؟ اعضای فلان حزب و امثال این افراد در وزارت تعاون چه می کنند؟وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه اقتصادی است، بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور امروز در این وزارتخانه جمع شده‌اند و اگر این وزارتخانه نتواند مأموریت‌های خود را به انجام برساند و با ادبیات سیاسی اداره شود ذینفعان آن که مردمانی هستند که دستشان به هیچ جا نمی‌رسد متضرر اصلی خواهند بود.
وی افزود: قائم‌مقام وزیر کار برخلاف قوانین رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور، شستا) است، آقای وزیر شما باید پاسخ دهید وقتی قائم‌مقام شما رئیس مجموعه شستا است نظارت چه مفهومی دارد و چگونه می‌توانید بر این شرکت‌ها نظارت کنید؟‌
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: افراد غیرمتخصصی در مجموعه شستا به کار گرفته شده‌اند که حتی یک روز سابقه کار ندارند مثل آقای (الف.م) در صندوق بازنشستگی کشوری؛ امروز در حالی بزرگترین مجموعه اقتصادی در اختیار این فرد قرار داده شده که یک روز با این ادبیات اقتصادی کار نکرده و از مجموعه وزارت اطلاعات سابق به این مجموعه آورده شده است. امروز وزارت رفاه در اختیار مجموعه وزارت اطلاعات سابق قرار گرفته است.
وی افزود:‌ نمونه دیگر آقای (م.س) است که برخلاف قانون به عنوان عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی منصوب شده است؛ در حالی که این فرد عضو شورای شهر و رئیس هیأت مدیره شرکت عمران حمل و نقل تأمین نیز هست.
پورابراهیمی در ادامه افزود: یکی از مشکلات اصلی امروز ما در نظام اجرایی کشور این است که مدیران اجرایی کشور توسط بستگان یا هم حزبی‌هایشان اداره می‌شوند.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار اضافه کرد: شما به جز اینکه تحت تأثیر هم حزبی‌های خود هستید به اعتقاد بنده توسط نزدیکان خود نیز در حوزه اقتصادی اداره می‌شوید، سؤال من این است که امروز بستگان شما در حوزه اقتصادی چه کار می‌کند؟
پورابراهیمی تصریح کرد: امروز یک گروه سیاسی با عنوان رویکرد کارگری در مجموعه وزارت رفاه در حال فعالیت است، امروز یکی از اقدامات جدی ما باید این باشد که نمایندگان واقعی کارگران حضور داشته باشند نه احزاب و گروه‌های سیاسی که امروز در اطراف وزیر هستند.
وی افزود: ما امروز نیازمند تحولات جدی در مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه هستیم، مجموعه‌هایی که امروز در عرصه اقتصادی کشور مؤثرند و لازم است تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
پورابراهیمی خطاب به ربیعی تصریح کرد: امروز بخش‌های اقتصادی شما دست مجموعه‌ای است که خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر افکار سیاسی قرار دارد.
وی با نشان دادن چندین برگه به هیئت رئیسه مجلس گفت: حدود 10 تا 15 صفحه اسم در اختیار من است که این اسامی افراد غیر متخصص است که در وزارتخانه به کار گرفته شده‌اند و صلاحیت ندارند و متاسفانه نمی‌توانم از پشت تریبون اسامی آنها را قرائت کنم.
این نماینده مجلس با اشاره به گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دولت دهم، نیز گفت: اگر در زمانی مجلس تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی را در دستور کار قرار داد و 200 صفحه گزارش آن چاپ شد باید اکنون این تحقیق و تفحص مجددا آغاز شود در غیر این صورت دو سال دیگر 500 صفحه گزارش در باره وزیر و تخلفات این وزراتخانه به دست خواهد آمد.
پاسخ‌های ربیعی که منجر به کارت زرد شد
علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی طی سخنانی در صحن پارلمان درباره سؤال ملی پورابراهیمی گفت: وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی یک وزارتخانه کاملاً اجتماعی است، بخش‌های اقتصادی که زیر نظر صندوق‌های بازنشستگی است، بخشی از اقتصاد اجتماعی و برای آینده کارگران کشور است.
وی با بیان اینکه بنده افراد متخصص و متعهدی که می‌شناختم را در وزارت کار و رفاه اجتماعی به کار گرفتم، افزود: عملکرد سازمان بهزیستی در سال 93 درخشان شده است و این سازمان هر روز بهتر از دیروز عمل می‌کند.
وزیر کار در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یک عده می‌گفتند ما 200 هزار دفترچه بیمه هم نمی‌توانیم بدهیم اما امروز حدود 5 میلیون دفترچه بیمه صادر کردیم که در هفته‌های آتی جشن بیمه شدن همه ایرانیان را می‌گیریم، از محل صرفه‌جویی تامین اجتماعی، 12 میلیارد تومان برای استمرار اجرای طرح بیمه سلامت هزینه شده است، شورایعالی بیمه تنها در زمان آقای مصری فعال بود اما در مدتی که از وزارت بنده می‌گذرد، در این یکسال 8 جلسه آن تشکیل شده است.
وی ادامه داد:‌ مبارزه با فقر غذایی،‌ مسکن و گرسنگی را آغاز کردم بنده به وزارتخانه‌ای رفتم که می‌تواند ارزش‌های مقام معظم رهبری را اجرا و پایه‌های نظام را مستحکم کند. باید بدانیم وزارت رفاه و تامین اجتماعی تنها یک شرکت نیست، شرکت‌ها با چند فاصله و طبقه مدیریتی به بنده متصل می‌شوند، کمتر از هزار روز از عمر وزارتم باقی مانده لذا باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: من در این مدت سازمان تامین اجتماعی را سامان دادم، افرادی را از درون خود سازمان که تخصص داشتند برای پست‌های مدیریتی به کار گرفتم، ولله یک ذره تعلقات در نظر نگرفتم،‌ رئیس سازمان تامین اجتماعی دارم که 14 میلیون تومان حقوقش است اما نصف آن را پس می‌دهد و فیش حقوقی او اینجاست؛ وظیفه دارم به همه مشکلات در این سازمان رسیدگی کنم،‌ اصلاحاتی در شستا انجام دادم، همه باید بدانند شستا حیاط خلوت هیچ کس نیست، شخص خود بنده در شستا دخالت نمی‌‌کنم، امروز شایسته‌سالاری در وزارت رفاه حاکم شده است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش با اشاره به اظهارات پورابراهیمی مبنی بر بکارگیری عضو دفتر فلان حزب در این وزارتخانه، گفت: اصلاً چنین فردی وجود ندارد، بنده درباره ارکان وزارت رفاه و نحوه انتخاب مدیران برای این وزارتخانه فکر کردم و سپس آنان را انتخاب کردم، یک اتهامی که نسبت به بنده مطرح می‌کنند این است که مدیران سابق را نگه داشتم، از هر سو درباره این موضوع به من حمله می‌کنند و بنده آن را نشانه سالم عمل کردنم می‌دانم؛ می‌گویند جوانی 29 ساله معاون شستاست، باید بگویم آن جوان 40 سال سن دارد و قبل از دولت یازدهم، معاون شستا بوده است، آنقدر پاک زندگی کردم که اگر غذایی در وزارتخانه بخورم را حساب می‌کنم،‌ اگر به سفری بروم که خانواده و فرزندانم همراهم باشند، هزینه غذا و هتل خانواده‌ام را شخصاً حساب می‌کنم، آرزویم این است که با ارزش‌های امام و مقام معظم رهبری زندگی کنم.
وزیر کار ادامه داد: در تحقیقاتی که انجام دادم، متوجه شدم یک شرکت متعلق به بانک توسعه صادرات که صد در صد دولتی بوده و همچنین یک شرکت متعلق به بانک سرمایه، تخلفاتی را انجام دادند، با آنان برخورد کردم و اگر لازم باشد باز هم برخورد می‌کنم.
ربیعی ادامه داد: 2 خط قرمز در وزارت رفاه دارم، یکی فساد است و دیگری مقام معظم رهبری؛ ما با نظام شوخی نداریم، این 2 موضوع حریم ماست و انتظارم این است که انتقادات به درستی مطرح شود، تبعیت از مجلس را بر خودم واجب می‌دانم، اما بگذارید از اخلاق حمایت شود.
ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: از 6 صبح تا 2 نیمه شب مانند یک بسیجی کار می‌کنیم و افتخارم این است که لباس سبز بر تن کرده‌ام، اما متأسفانه لباس خاکستری تنم نبوده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا