خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تازه‌ترین اظهارات استاندار تهران درباره زلزله دیشب

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: شب گذشته بلافاصله با هماهنگی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، درهای ۱۷ مرکز ورزشی روباز تهران برای اسکان موقت باز شده بود، هر چند نیازی نبود، اما این آمادگی نشان‌دهنده آن است که باید خودمان را برای چنین مواقعی آماده کنیم.

به گزارش ایسنا،  محسنی بندپی با بیان اینکه شب گذشته ساعت ۱۱:۳۰ پیش لرزه‌ای با شدت ۲.۹ ریشتر داشتیم، گفت: زلزله دوم، تهران و برخی از استان‌ها مانند جنوب استان مازندران و البرز را هم تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: از بدو وقوع زلزله تیم‌های امدادی، خدماتی، اورژانس و هلال احمر وارد کار شدند. بلافاصله اکیپ‌های امداد و نجات به روستاهای محل وقوع زلزله که در گسل مشا بوده، اعزام شدند. خوشبختانه خسارت‌های مالی و جانی ناشی از زلزله نداشتیم و تا این لحظه دو مورد فوتی ناشی از عوارض غیر از زلزله (یکی در گیلاوند که بر اثر فرار یک سالمند از منزل دچار ضربه مغزی شده و مورد دومی نیز خانم ۲۱ ساله‌ای بوده که در اثر اضطراب و حمله قلبی ترس ناشی از زلزله) جان خود را از دست دادند.

بندپی تاکید کرد: ۲۶۰۰ نفر تیم اورژانس و ۶ اکیپ هلال احمر به روستاهای شهرستان دماوند اعزام شدند؛ با همکاری دهیاران، بخشداران، فرمانداری و آماده بودن تمامی دستگاه‌ها از جمله آتش‌نشانی و راهداری، شرایطی فراهم شد که اکنون با اطمینان خاطر تا این لحظه مسائل خاصی که شاهد مشکلی برای شهروندان در استان تهران باشیم گزارش نشده است.

استاندار تهران ادامه داد: مصدومین نیز به جز دو نفری که در بیمارستان در حال مداوا هستند، بقیه افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و به منازل خود بازگشتند.

وی بیان کرد: بعد از زلزله رکورد بیش از ۴۰ پس‌لرزه را داشتیم، زیرا تفکر اولیه این بود که زلزله از ۲.۹ به شاید ۵.۱ افزایش یابد، اما آن چیزی که مهم است آمادگی تیم‌هایی است که موظف به خدمات‌رسانی برای امداد و نجات هستند. ما مکان‌های اضطراری برای اسکان موقت داریم، همچنین انبارهای هلال احمر که در این شرایط باید تغذیه مردم را فراهم کند نیز آمادگی دارند. مخازن آب ذخیره در مناطق مختلف استان نیز آمادگی دارند که در صورت قطع انشعابات آب به منطقه آبرسانی کنند.

بندپی تاکید کرد: شب گذشته بلافاصله با هماهنگی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، درهای ۱۷ مرکز ورزشی روباز تهران برای اسکان موقت باز شده بود، هر چند نیازی نبود، اما این آمادگی نشان‌دهنده آن است که خودمان را برای چنین مواقعی آماده کنیم، اما تهران با توجه به ویژگی‌هایی مانند تراکم جمعیت و ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که دارد، باید برای آن اقدامات ویژه‌تری را در دراز مدت برای وقوع و مقابله با چنین پدیده‌هایی آماده کنیم. یکی از اینها امدادهای پهپادی است که باید هم برای هلال احمر و اورژانس در نظر بگیریم، زیرا زلزله با توجه به بررسی که تا به امروز شده اکثراً در دمادم صبح یا نیمه شب اتفاق می‌افتد.

استاندار تهران همچنین به اپلیکیشن شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اپلیکیشن «شهر آماده و شهروندان آگاه» را می‌خواهیم برای ارتقای دانش و آگاه‌سازی مردم برای حفاظت در مقابله با چنین پدیده‌هایی نیز داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا