خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند توصیه درباره پیگیری اخبار کرونا | گزارش هافینگتون‌پست

به نوشته‌ی هافینگتون‌پست اگر احساس می‌کنید در خبرهای بی‌پایان مرتبط با ویروس کرونا غوطه‌ور شده‌اید، بدانید که تنها نیستید بلکه در سرتاسر جهان هر روز اخبار جدیدی درباره تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر منتشر می‌شود و به ترس و اضطراب افراد دامن می‌زند.

به گزارش ایسنا، نشریه “هافینگتون پست” در مطلبی در این باره آورده است: به عقیده پروفسور “هولمن” روان‌شناس دانشگاه کالیفرنیا، اگر شما به طور مکرر در معرض اخبار استرس زا باشید، قطعا افسردگی مزمن، بی‌خوابی و احساس خستگی مداوم را تجربه خواهید کرد.

وی با بررسی تاثیر رسانه‌ها در مواقع بروز بلایا و همه گیری‌ها یادآور شد: با بحران ابولا در سال ۲۰۱۴ میلادی، مشخص شد افرادی که زیاد در مورد شیوع این بیماری سراغ اخبار رسانه‌ها رفته بودند، نسبت به افرادی که اخبار را کمتر مرور می‌کردند، سطح اضطراب و نگرانی بالاتری داشتند.

همچنین گزارش‌هایی که در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر یا بمب‌گذاری ماراتن بوستون منتشر شد، نشان داد افرادی که روزانه چندین ساعت تلویزیون و خبرهای مرتبط با این حوادث را دنبال می‌کردند، در سال‌های بعد بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و اختلال استرس بعد از سانحه، استرس حاد، دیابت، پیری زودرس و خودکشی بودند.

به گفته دکتر هولمن افزایش استرس، فشار خون را در بدن بیشتر کرده و این مسأله یک عامل برای سکته مغزی به شمار می‌رود. از طرفی بیماری‌هایی همچون ام‌اس نیز بدون ارتباط با استرس نیست.

چه میزان از اخبار را باید بخوانیم؟

گرچه آستانه هر شخص متفاوت است اما پروفسور هولمن نکات زیر را در این زمینه توصیه می‌کند:

– یک یا دو منبع خبری معتبر را انتخاب کنید.

– به دنبال منبعی باشید که حقایق را به شما ارائه دهد و نخواهد شما را بترساند.

– حداکثر روزی دو بار اخبار را چک کنید.

– از دیدن تصاویر پریشان‌کننده پرهیز کنید.

بنابر گزارش دویچه‌وله، به خاطر داشته باشید که اغلبِ رسانه‌ها به دلیل وظایفی که دارند به طور معمول، روی وقایع منفی تاکید دارند. مغز نیز روی منفی‌ها بیشتر از اخبار مثبت متمرکز می‌شود. پس مرور اخبار امیدوارکننده مانند یافتن راهکارهای جدید درمانی، آگاهی از روش‌های کمک‌کننده و پیشگیرانه یا تعداد بهبودیافته‌ها را فراموش نکنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا