خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جو بایدن: ترامپ فاجعه اقتصادی به بار آورده

«جو بایدن»، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که “سه سال زمان برای تغییر دادن زمین بازی به نفع ثروتمندان” به جای طبقه متوسط صرف کرده و سیاستهایی درپیش گرفته که موجب عمیق‌تر شدن بحران اقتصدای در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و نامزد ریاست جمهوری مفروض حزب دموکرات آمریکا در یک سخنرانی که در حساب توئیتری متعلق به پایگاه “Now This” انتشار یافت، عنوان کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در تدارک کشورش برای مقابله با شیوع کروناویروس کوتاهی کرده و در عملیات پاسخ دهی به این بحران به سراغ نجات دادن ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ از فروپاشی مالی رفته است.

بایدن تاکید کرد، مجموع مبلغی که صرف شده منجر به رقم خوردن یک بحران اقتصادی عمیق‌تر شده است.

او ادامه داد: این یک فاجعه اقتصادی و بدتر از هر فاجعه‌ای که در چند دهه گذشته دیده‌ایم، است و وضعیت در مجموع بدتر شده زیرا اصلا لازم نبود به این شکل اقدام شود.

بایدن اضافه کرد: دونالد ترامپ کاملا در آماده کردن کشور ما برای مواجهه با همه گیری کروناویروس شکست خورد و در اتخاذ تدابیر لازم برای حراست از ملت ما در برابر سناریوی اقتصادی فعلی که تقریبا بدترین سناریوی ممکن است، شکست خورد.

او خاطرنشان کرد: ویروس کووید-19 چالشهای اقتصادی عظیمی را ایجاد کرد اما این بحران ضربه‌ای سخت‌تر را در پی داشته و برای مدتی بیشتر طول خواهد کشید چون دونالد ترامپ سه سال گذشته را صرف تضعیف ستونهای اساسی قدرت اقتصادی ما کرد.

این سخنرانی بایدن بعد از آن منتشر شد که نهاد موسوم به “دفتر آمار کار” در آمریکا روز جمعه اعلام کرد ماه آوریل امسال در این کشور بالغ بر 20.5 میلیون شغل از بین رفته است و این جهش در بیکاری موجب محو شدن 10 سال دستاورد در زمینه اشتغال در آمریکا شده است.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش زیادی برای باز کردن مجدد فضای اقتصادی این کشور و برداشتن محدودیتهای اجرا شده با هدف مقابله با شیوع کرونا داشته اما فرمانداران بسیاری از ایالتها با این مساله با احتیاط برخورد کرده‌اند تا وضعیت شیوع کروناویروس دوباره بدتر نشود.

بایدن روز جمعه به این مساله اشاره کرد که ترامپ اقتصادی را در آمریکا ساخته که به نفع ثروتمندترین افراد و شرکت‌های بزرگ کار کرده اما هیچ کاری به نفع طبق متوسط و طبقات پایین‌تر در آمریکا نکرده است.

او گفت، “معیار سنجش اصلی ترامپ برای پیشرفت اقتصادی وضعیت بازار بورس است”.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا خاطرنشان کرد: این تنها معیار سنجشی است که او برایش ارزش قائل است و تنها دریچه‌ای است که با آن به اقتصاد ما نگاه می‌کند. در سه سال گذشته در حالی که حتی آمریکایی‌ها مجبور به کار کردن سخت‌تر از هر زمان با هدف پرداخت صورت حسابها و قبض‌هایشان بوده‌اند، او ادعا کرد که اقتصاد عالی شده چون بازار بورس رشد داشته است. او به شکلی غیرمسئولان تهدید ویروس را کم اهمیت تلقی کرد تا از میانگین صنعتی داو جونز(یک شاخص اقتصادی بازار آزاد) محافظت کند و این تصمیم به قیمت جان ده‌ها هزار آمریکایی و از بین رفتن میلیونها شغل تمام شد.

بایدن به برنامه‌های کاهش مالیات جمهوریخواهان نیز حمله کرده و گفت که این برنامه‌ها “متمرکز بر کمک به ثروتمندان و شرکتهای بزرگ” بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد، ترامپ وعده انتخاباتی تقویت طبقه متوسط را داد اما به مجرد رسیدن به ریاست جمهوری عمدتا آنها را فراموش کرد.

معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا گفت: ترامپ به همین شکل اقتصاد ما را از نیرو خالی کرد. ثروتمندان ثروتمندتر شدند و قدرتمندان قدرت بیشتری یافتند اما به بقیه اقشار گفته شد که باید سخت‌تر کار کنند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا