خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مقام سپاه: باید واکسن کرونا را قبل از دیگران تولید کنیم

سردار بابایی، فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه موضوع تولید واکسن بیماری کرونا یک موضوع بسیار حساسی تلقی می‌شود، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما باید کشف واکسن را قبل از کشورهای دیگر تولید کنیم و در آینده جوانان خوش فکر و داروسازان متدین ما با روحیه‌ای خستگی ناپذیر در این عرصه گام بردارند تا بتوانیم برنامه‌های خود را برای آینده در جهت مواجهه با هر بحرانی ترسیم و پیش‌بینی کنیم.

سردار محمدحسین بابایی در مراسم تکریم کادر درمانی استان مازندران که شب گذشته جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه در بیمارستان ولایت سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای جهان پرستار کم وجود ندارد اما این روزها مشاهده می‌شود پرستاران ما نسبت به پرستاران سایر کشورها با حضور گروه‌های جهادی ایثارگرانه ایستادند و گمان نمی‌کنیم کادر درمانی ما جزء هفته اول بیماری کرونا دغدغه آنچنانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: حضور مومنانه مرد و زن این مملکت در حین تحریم‌ها و فشار روانی دشمن و عوامل ناچیزش آنچنان هنرنمایی کرد که ما تبدیل به یک الگو برای کشورهای دیگر شدیم.

فرمانده سپاه کربلا  مازندران خاطرنشان کرد: اگر حضور خیلی از افراد که در گروه‌›های جهادی، کارگاه‌ها، مساجد و همچنین کف میادین و خیابان‌ها در حوزه تولیدات تجهیزات بهداشتی  و پیشگری  از ویروس کرونا در ضد عفونی کردن خیابان‌ها نبود اثرات سوء خود را بر فشار کار درمانی  بیشتر می‌کرد.

سردار بابایی ادامه داد: جلسه امروز ما به معنی اتمام کار درمانی نیست بلکه ما باید این کار را تقویت کنیم تا در آینده در مقابل هر پدیده ناشناخته آمادگی کامل  داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری این ویروس می‌تواند یک رزمایش واقعی باشد تا تهدیدهای خود را تبدیل به فرصت کند، گفت: لازم است ما به عنوان نیروهای مسلح و به عنوان مراکز مورد اعتماد مردم در امر درمانی بیشتر از بقیه بیمارستان‌ها خود را آماده کنیم و تلاش کنیم هم افزایی بیشتری با بیمارستان های دیگر داشته باشیم و چنانچه موضوع، موضوع توطئه گرانه ای باشد بتوانیم با آن موضوع مقابله جدی کنیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران ضمن تشکر از کادر درمانی بیمارستان‌های استان افزود: طی این روزها ۶۱۰ هزار و ۵۸۸ نفراز بسیجیان سراسر استان در مقابله با بیماری کرونا شتافتند و ویژگی این بسیجیان این بود که بدون ادعا و پاداش مادی کاملا فی السبیل الله در این راه خدمت کردند و حتی در کارگاه هایی جهت بازدید حضور پیدا می‌کردیم این عزیزان ناهار خودشان به همراه خود می‌آوردند که اگر حضور این عزیزان نبود شاید سرنوشت کشور ما شبیه کشورهای دیگر بود اما حضور این مردم خیلی از خطرهای کرونایی را در کشور برطرف کرده است.

سردار بابایی تصریح کرد: وظیفه کادر درمانی ما این است که باید خود را در برابر هر پدیده یا حوادثی آماده کنند تا قبل از اینکه اسیر طرح های شیطانی بزرگ شویم بتوانند مواجهه علمی را در اینگونه پدیده‌ها داشته باشند چراکه موضوع ویروس کرونا یک سناریوی معمولی نبوده است.

قدر سلامت و امنیت کشور را باید دانست

آیت‌الله محمدباقر لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه این مراسم با بیان اینکه باید قدر سلامت و امنیت کشور را بدانیم، گفت: سلامت و امنیت در احادیث و روایات ما دو نعمت برتر محسوب می شوند که پیش از اینکه سلامت و امنیت ما به خطر بیفتد باید شاکر این نعمت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: باید به کسانیکه در این حوزه‌ها خدمت می‌کنند نسبت به آن‌ها قدر شناسی داشته باشیم چه آن‌هایی که مدافعان حریم امنیت و چه آن‌هایی که مدافعان و خادمان حریم سلامت هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: باید به  حوزه‌های امنیت و سلامت کشورمان کمک شود و تقدیر بدون کمک کافی نخواهد بود بنابراین در آغاز بحران بیماری کرونا اگر مردم به کمک کادر درمان پای کار نمی آمدند پرستاران ما نمی توانستند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

آیت الله لائینی با بیان اینکه کسانیکه در این دو حوزه خدمت می‌کنند کارشان را باید با جدیت تمام انجام دهند، خاطرنشان کرد: کسانیکه در حوزه سلامت کار می کنند باید کارشان جهادی، استشهادی و جانانه باشد در صورتیکه در این ایام کادر درمانی ما و شهدای این راه برای مقابله با ویروس کرونا با جان و دل کار کردند.

وی افزود: الحمدالله مدافعان امنیت ما هم چه در داخل و چه در خارج از کشور کارشان را به خوبی انجام می دهند و عکس سردار دل ها شهید سلیمانی مصداق بارزو ارزنده ای از مقاومت در حوزه امنیت کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تعامل حوزه امنیت و سلامت را در جامعه مهم بر شمرد و گفت: یک نهاد امنیتی و نظامی مثل سپاه که به تاسیس یک بیمارستان به حوزه سلامت مردم می پردازد نشان دهنده امنیت و سلامت یک جامعه بوده است و برعکس چه اشکالی دارد وزارت بهداشت یک پادگانی داشته باشد و در آن مجاهدانی تربیت کند و تحویل جامعه دهد.

لائینی با اشاره به اینکه مدافعین حوزه سلامت باید قدردان مردم باشند، تصریح کرد: اگر همت مردم نبود در حوزه امنیت و سلامت نمی توانستیم توفیقاتی کسب کنیم.
وی با بیان اینکه باید به آسیب دیدگان این دو حوزه  کمک شود، تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک مومنانه و مواسات داشته باشیم که الحمدالله این اقدام بر دوش سپاهیان ما شکل گرفته است.

بیمارستان ولایت سپاه کربلا مازندران کمترین آمار فوتی بیماران کرونا را داشته است

مجتبی بلباسی معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران در پایان این مراسم ضمن تشکر از کادر درمان بیمارستان ولایت سپاه کربلا عنوان کرد:  تعداد فوتی های بیماران کرونایی بیمارستان ولایت ساری نسبت به سایر بیمارستان های استان کمترین تعداد را داشته است.

وی یادآور شد: کسانیکه دغدغه تاسیس این بیمارستان را داشتند و دوست دار این بیمارستان هستند برنامه های توسعه فراوانی می توان پیش بینی کرد و انشاالله از کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) درخواست می کنیم که جمع ما را برای خدمات بهتر و بیشتر این بیمارستان موفق بدارد که مردم عزیزمان به کادر نیروهای مسلح و خانواده عزیزشان و بسیجیان ما به اهداف خود برسند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا