خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شورای نگهبان مسائلی ایجاد می‌کرد که مجلس ناکارآمد جلوه داده شود»

شمس الله شریعت نژاد، نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: مشکلاتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش آمد یا شورای نگهبان مسائلی را ایجاد می‌کرد که مجلس ناکارآمد جلوه داده شود.

شریعت نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مجلس دهم از نظر تخصصی، مجلس خوبی بود. در این مجلس افراد متخصص بیشتری نسبت به مجلس نهم وجود داشتند. من که نماینده مجلس نهم نیز بوده‌ام باید بگویم مجلس دهم چیزی کم‌تر از مجالس قبلی نداشت اما شرایطی که مجلس دهم در آن بود، ویژه بود. چالش‌ها و مشکلات کشور ما در این‌ دوره، مشکلات خاصی بود که در گذشته کمتر تجربه کرده بودیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه  «مجلس دهم نتوانست از خودش دفاع کند» گفت: به عبارتی تبلیغات علیه مجلس دهم از ۲ سال و ۶ ماه پیش آغاز شد. این تخریب‌ها باعث شد مجلس ناکارآمد جلوه داده شود تا مردم به این گمان باشند که مجلس ناکارآمد است. یکی از این چالش‌ها ماجرای بنزین بود.

نماینده مردم تنکابن در مجلس ادامه داد: مشکلاتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش آمد یا شورای نگهبان مسائلی را ایجاد می‌کرد که مجلس ناکارآمد جلوه داده شود.

شریعت نژاد در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما به مجلس یازدهم چیست؟ گفت: مجلس یازدهم باید مجلس مردم باشد. چرا که مجلس برای مردم است. مجلس یازدهم باید در برابر مراکز تصمیم‌گیری خارج از مجلس – که تلاش کردند مجلس را ناکارآمد نشان دهد – حق خود را بگیرد. مجلس یازدهم باید مظهر اراده ملت باشد و برای این کار نیازمند اختیاراتی است. مجلس بعدی باید اختیاراتی که از مجلس گرفته شده یا تلاش می‌کنند بگیرند را، پس بگیرد تا کارآمد باشد.

وی با بیان اینکه «مجلس باید حرف اول و آخر را بزند» گفت: بالاتر از مجلس فقط مقام معظم رهبری است. این مهم بر اساس قانون اساسی است. بخش‌های دیگر نباید در کار مجلس دخالت کنند. امید مردم هم‌اکنون به مجلس است این در حالی است که بسیاری از مشکلات مردم به دست مجلس حل نمی‌شود. در واقع مجلس اختیاری برای حل مشکلات ندارد. مجلس بعدی باید بر اساس اختیاراتی که به او داده می‌شود، در رأس امور باشد.

شریعت‌نژاد در مورد مسائلی که در یک ماه گذشته در صحن علنی مطرح شد، گفت: بعضی اقدامات نیمه تمام وجود دارد که در این چند روز باقی مانده باید مطرح شود چرا که اگر به مجلس بعدی برود عملا از صفر شروع می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا