خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مشخص است ارز دولتی به چه شخص یا دستگاهی پرداخت شده»

غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در هیچ بخش گزارش دیوان محاسبات ذکری از گم شدن ارز نشده است و همه تخصیص ارزها مشخص است به چه شخص یا دستگاهی پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا تاج‌گردون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«همچنانکه قبلا گفته شد جلسه روز یکشنبه کمیسیون برنامه و بودجه به بررسی گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات اختصاص داده شد. موضوعی که باعث اختلاف نظر جدی و موضع تند رییس جمهور شد. اگر چه قاعدتا دیوان محاسبات و دستگاههای نظارتی وظیفه خودشان را انجام خواهند داد ولی خلاصه اجمالی از بررسی گزارش در جلسه مطرح و ان‌شاءالله گزارش کمیسیون تقدیم صحن خواهد شد.

نکات مهم جمع بندی شده؛ چهارده حکم قانون بودجه از دویست و یازده حکم که تکلیف بر دولت بود اجراء نشده است که هم دولت مقصر است و هم مجلس که حکم بدون پشتوانه تصویب کرده است. طبق سنوات گذشته در پرداخت یارانه‌ها دولت تخلف کرده و نتوانسته دهک‌های بالا را حذف کند و بیش از آنچه که پیش بینی شده است یارانه پرداخت کرده و بودجه شرکت‌های خدمات رسان را پرداخت نکرده است.

از بررسی دریافتی یازده هزار حقوق بگیر بالا، دستگاههای اجرایی به دویست و چهل و یک نفر بیش از سقف قانون پرداخت کرده‌اند که اگر چه نسبت به سنوات گذشته این تخلف کاهش یافته ولی لازم است با متخلف برخورد شود. از این تعداد دویست و سه نفر فقط مربوط به دو دستگاه اجرایی است.

موضوع مهم و چالشی در خصوص تخصیص ارز به متقاضیان است. ضمن تایید تخلف و یا عدم نظارت دقیق و همچنین ضرورت بررسی متخلفین شاید در شرایط کنونی عدد چهار و هشت دهم میلیارد دلار صحیح نباشد و هنوز اختلاف نظر وجود داشته و باید پرونده به پرونده موارد بررسی شود ولی لازم است به رییس جمهور محترم یادآوری شود در این خصوص سعه صدر بیشتری داشته و با دستور جدی به دستگاههای اجرایی موارد اختلافی را پیگیری و مانع از تضییع بیت المال شوند.

ذکر این نکته ضروریست که در هیچ بخش گزارش دیوان محاسبات ذکری از گم شدن ارز نشده است و همه تخصیص ارزها مشخص است به چه شخص یا دستگاهی پرداخت شده است.

بدیهی‌ست دیوان محاسبات و در صورت تخلف قضایی قوه قضاییه تک تک پرونده‌ها را که به چند هزار پرونده می‌رسد بررسی و برخورد خواهند کرد و دولت نیز وظیفه تمکین و اصلاح فرایندها را دارد و بانک مرکزی و دیگر دستگاه‌های اصلی مجدانه تلاش برای تعیین تکلیف موارد را خواهند داشت. گزارش تفصیلی به صحن داده خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا