خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نکونام می‌خواهد به اوساسونا برگردد»

ایسنا نوشت: سایت VAVEL درباره جواد نکونام و احتمال اینکه او همان‌گونه که اولین بازیکن ایرانی شاغل در لالیگا لقب گرفت، می‌تواند با توجه محبوبیت خاصش در بین مردم ایالت پامپلونا و هواداران اوساسونا به عنوان اولین مربی ایرانی تاریخ لالیگا در باشگاه اوساسونا انتخاب بشود، گزارشی نوشت. پس از این گزارش رسانه‌های ایرانی و اسپانیایی به این موضوع پرداختند و در تازه‌ترین واکنش، روزنامه دیاریو د ناوارا چاپ اسپانیا با انتشار مصاحبه جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران این موضوع را محتمل دانست و با تیتر درشت نوشت: نکونام می‌خواهد به اوساسونا بازگردد.

مصاحبه منتشر شده جواد نکونام در این روزنامه اسپانیایی را مرور می‌کنیم:

جواد نکونام بازیکن سابق تیم اوساسونا درباره اینکه حضورش در اوساسونا به عنوان مربی  غیرمنتظره یا اینکه محتمل بداند گفت: نه غیر منتظره نیست. اگر خوب کار کنم و خوب نتیجه بگیرم قطعا روزی می‌توانم مربی اوساسونا بشوم و آنجا مربی‌گری کنم و بقیه اش به کار و تلاش خودم دارد. مردم آنجا همیشه به من لطف دارند و در این گزارشی که نوشته شده می‌گوید که مردم من را آنجا دوست دارند و مثل خیلی از مربیان خارجی می توانم کار کنم. اگر لیاقتش را داشته باشم و به اندازه کافی کار کنم قطعا می‌توانم سرمربی اوساسونا شوم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان درباره حضور یک ایرانی روی نیمکت تیم اسپانیایی اوساسونا نیز گفت: آنجا به این کاری ندارند که شما مال کدام کشور هستید. ما مربی داشتیم که اهل کشور لهستان بود، در اوساسونا بازی کرده بود و بازیکن خوبی هم بود و بعدها مربی این تیم شد. آنجا مردم فقط به نتیجه کار دارند. تیمشان را دوست دارند و می‌خواهند موفق باشد و حمایتش می کنند. مربی هر کسی باشد به او احترام می‌گذارند. شاید در ایران اینگونه باشد که مخالفت شوند اما آنجا اینگونه نیست چرا اینکه برای انتخاب یک مربی تمام جوانب را در نظر گرفته و بعد او را انتخاب می کنند و همچنین مردم می دانند باشگاه مربی را انتخاب نمی‌کند که مردم دوستش نداشته باشند. خداراشکر مردم آنجا من را دوست دارند و اگر لیاقتش را داشته باشم این اتفاق می‌افتد.

نکونام همچنین درباره محبوبیتش در باشگاه اوساسونا و موقعیتش در بین مردم و هواداران این تیم نیز گفت: در این مورد نباید خودم بگویم که چقدر احترام دارم. من هشت سال آنجا بودم اما فقط به این توجه نمی‌کنند، اخلاق، رفتار و کیفیت کار و ارتباط با مردم تاثیر دارد. وقتی مصدوم شدم قراردادم را تمدید کردند؛ اول به خاطر عملکردم بود و به این خاطر که آنجا این مسایل برایشان خیلی مهم است، عکس من را روی لباسشان زدند و کارهای دیگری که نمی توان زیاد راجع به آنها صحبت کرد. در ایران این اتفاق ها خیلی کم می افتد اما باتوجه به عملکردم و اعتمادی که مردم به من داشتند همه چیز خوب بود. به نظرم در این زمینه باید با مربی اسپانیایی من در اوساسونا صحبت کنید که شانزده سال آنجا بوده و من یکی از بازیکنانش بوده‌ام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا