خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشت عماد باقی برای برادر آیت الله منتظری

عمادالدین باقی از شاگردان مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی به مناسبت درگذشت برادر وی نوشت:

3 روز از رحلت برادر آیت الله منتظری که چندسال کوچک‌تر از ایشان بود گذشت. به بازماندگانشان تسلیت می‌گویم و تبریک به خاطر تباری چنین افتخار آمیز.

بزرگواری از نجف نوشته بود: “آیت الله منتظری که نامش حسینعلی بود در ماه امام حسین (ع) به رحمت خدا رفت، و حاج حسنعلی در روز تولد امام حسن”. پیرمرد کشاورزی که مانده بود تا گواه دیگری بر پیشه و پیشینه‌ی پاک خانوادگی فقیه بزرگ و آزاده عصر ما باشد. کشاورزی متدین، مظلوم، نازکدل و دوست داشتنی. خاطره‌ای که آقای سعید منتظری تعریف می‌کردند، بیانگر روابط انسانی و عاطفی دو برادر از تبار پاکان است:

«در زمان حصر می‌آمد پشت در خانه‌ی آقا و کنار کیوسک مأموران می‌نشست و تا هماهنگی برای رفتن به منزل را انجام دهند در لحظه‌های انتظار بی اختیار می‌گریست و با دستان زحمتکش، پهنای صورتش را پاک می‌کرد که اشکهایش نشان ضعف دیده نشود چه، از قلب رئوفش نشات می‌گرفت!»

اگر به یاد آوریم که مهدی کروبی و میرحسین موسوی هم 9 سال است در حصرند و اگر به گذشته بازگردیم به یاد آوریم که درین 40 سال چه دلهای فراوانی شکسته‌اند آنگاه در برابر این پرسش قرار می‌گیریم که در این سرای دنیا و در آن سرای عقبی، پاسخگوی همه‌ی این دلهای شکسته کیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. اون امام مهربان همون نیست که چندین هزار زندانی را که از دادگاههای خودش حکم زندان داشتند را با یک دست خط به دار آویخت و در گور دسته جمعی دفن کرد. آخ چقدر مهربون .اتفاقا نجف اباد به نسبت جمعیت بیشترین شهید را در جنگ تقدیم ملت کرد . امامتون چه جوابی برای مادران شهدایی که هنوز مرجعشون منتظریه داره. امامتون را همانطور که منتظری گفت به عنوان … در تاریخ یاد خواهند کرد

    2. باقی از این [حرف ها زیاد می زند]. ایشان در پاتوق سالانه اش در حسینه اعظم نجف آباد افاضت زیادی میکند و هر سال مستمعین مجلسش کمتر از سال قبلش میشود . اما در مورد مرحوم آیه الله منتظری نباید همه مسایل را با هم قاطی کرد . موضوعی در مناسبات ولایی ایشان با امام وجود داشت که بجای خود باید مورد بررسی فقهی و علمی قرار گیرد اما موضوع دیگر سوابق و مبارزات و جایگاه عظیم فقهی و علمی ایشان در تبیین و تدوین مبانی نظری و حاکمیتی یک نظام نوپای اسلامی پس غیبت اخرین ذخیره الهی است که شاید به جرئت بتوان گفت در کنار نقش امام بی بدیل است و در تاریخ باید مورد اهتمام و توجه قرار گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا