خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مولوی عبدالحمید: چه‌قدر امروز مسلمانان از خدا و رسولش نافرمانی می‌کنند!

گزیده‌ی سخنان مولوی عبدالحمید در جمع نمازگزاران در محل برگزاری نماز جمعه (مصلی) زاهدان، پس از نماز تراویح شامگاه یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اهل سنت زاهدان در پی می‌آید:

الله تعالی در سوره زیبای انفال واقعه تاریخی جنگ بدر را تذکره کرده است. بدر اولین رویارویی حق و باطل بود. در غزوه بدر اهل باطل هزار نفر تادندان‌مسلح و اهل حق سیصدوسیزده نفر بودند.

صحابه رضی‌الله‌عنهم، پروانه‌های دین اسلام و بالاترین اولیای زمان بودند، آنان در غزوه بدر در خدمت و رکاب رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم بودند که برای دفاع از حق، با مشرکین و بت‌پرستان متجاوز مبارزه کردند و جنگیدند.

خداوند متعال در اولین حمله و رویارویی مسلمانان را پیروز گرداند. دو پسر بچه از انصار، سردار مکه، ابوجهل را که به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم توهین کرده بود، کشتند. حضرت علی، حضرت حمزه و حضرت ابوعبیده رضی‌الله‌عنهم سه نفر از خویشاوندان درجه‌یک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم نیز بر دشمنان‌شان پیروز شدند که آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم آنان را برای مبارزه تن‌به‌تن با سه نفر از مشرکین فرستاده بود.

پس از نبرد تن‌به‌تن، حمله و درگیری عمومی شروع شد. مشرکین مکه شکست خوردند و از جنگ فرار کردند، در این جنگ هفتاد نفر از مشرکین کشته و هفتاد نفر اسیر شدند.

الله تعالی اهل حق را باوجود اینکه فقط تعدادی از آن‌ها مسلح بودند، بر دشمن کاملاً مسلح پیروز کرد.

«تقوا» و «فرمانبرداری» رمز پیروزی صحابه رضی‌الله‌عنهم در غزوه بدر بود، صحابه رضی‌الله‌عنهم کاملاً مطیع خدا و رسول و گوش‌به‌فرمانشان بودند.

الله تعالی در جنگ بدر به همه نشان داد که هرگاه مسلمانان پرهیزگار و متقی از «دستورات خدا و رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم» پیروی کردند، در تمام میادین پیروز خواهند شوند.

رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم در غزوه اُحد 50 نفر از تیراندازان را روی تپه‌ای مستقر کردند و تأکید کردند تحت هیچ شرایطی (پیروزی و شکست) پُست خود را رها نکنند. پس از پیروزی مسلمانان، 40 نفر از آنان برای جمع‌آوری غنیمت محل نگهبانی خود را رها کردند که درنتیجه دشمن از پشت به لشکر مسلمانان حمله کردند و نخست 10 نفر باقی‌مانده را به شهادت رساندند و سپس به مسلمانان شکست تلخی دادند.

الله تعالی به مسلمانان در غزوه اُحد آموخت که پیروزی در اطاعت و شکست در نافرمانی و سرپیچی از دستورات خدا و رسول است، اگر مسلمانان از دستورات الله و رسولش پیروی کنند، گرچه تعدادشان اندک باشد بر دشمن پیروز خواهند شد و اگر نافرمانی کنند، تعدادشان به هزاران نفر هم برسد بازهم شکست خواهند خورد.

چه‌قدر امروز مسلمانان از خدا و رسولش نافرمانی می‌کنند!

ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اصلاح و تزکیه نفس و برگشت به‌سوی پروردگار است.

به امید روزی که خداوند همه مسلمانان را تزکیه و اصلاح کند و مسلمان به اصلشان که دور و عصر پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم و صحابه کرام و اهل‌بیت رضی‌الله‌عنهم است، برگردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا