خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا نجفی میترا استاد را به قتل رسانده؟

حمید از مخاطبان انصاف نیوز در متنی ارسالی درباره‌ی خبر دادگاه جدید محمدعلی نجفی متهم به قتل همسر دومش میترا استاد نوشته است:

با سلام و درود. در خبر مربوط به آقای نجفی قید شده که ایشان آن مرحومه را به قتل رسانیده؛ این قید متاسفانه درست نیست.

اول اینکه، در یک نظام دادرسی عادلانه فرد تا زمانیکه بتواند امکان انتساب اتهام مجرمانه به خود را از طریق اعتراض در مراجع بالاتر به چالش بکشاند، متهم تلقی شده و نمی‌بایست قاطعانه قبل از قطعی شدن رأی صادره از دادگاه صالحه، بر شیپور مجرمیت او دمید. چه بسا فرد حتی اعتراف به انجام فعل مجرمانه‌ای هم بکند، ولی نباید این امر را از ذهن دور داشت که ممکن است اعتراف وارد درست نبوده و یا حتی حاوی تمام حقایق به‌جهت انساب قطعی فعل بر او، نباشد. چنانکه ممکن است الف ضربه‌ای کشنده به ب وارد آورد ولی در فاصله‌ای که از ضربه تا مرگ وجود دارد، فردی دیگر، (مثلاً شلیک گلوله‌ای دیپر، یا قطع سر و…) جان فرد را بگیرد. در اینجا گرچه الف، اعتراف به شلیک کرده، ولی قتل توسط ج اتفاق افتاده و الف از بابتی دیگر مجرم تلقی می‌شود.

در ثانی، بنا به محتویات منتشره از دادگاه جناب نجفی، وی اقرار به کشتن آن مرحومه نکرده، بلکه صرفاً اعتراف به درگیری منجر به فوت نموده است. که گرچه در ظاهر و در عامه می‌گویند به قتل رسانید اما از آنجایی که قصد در میان نبوده، فعل قتل رخ نداده، که البته با توجه به بکار بردن اسلحه مسلح در دعوا و مشاجره، و با توجه به قاعده تدرء الحدود‌ می‌توان گفت که در صورت وجود شرایطی چون صحت روانی و… ایشان مرتکب قتل غیرعمد شده است.

(البته با توجه به مطالب منتشره در رسانه‌ها و صفحه اینستاگرام بازپرس محترم جناب شهریاری، اختلاف بر سر این امر است که جراحت منجر به فوت، در هنگامیکه صورت گرفته که مرحومه دستش بر دهانه اسلحه بوده یا این جراحت ناشی از کمانه گلوله از سقف یا اطراف به سمت ایشان است، که اگر گزینه اول باشد، عمل مزبور فعل نوعاً کشنده محسوب می‌شود (مانند اینکه فردی با جسم سخت بر سر دیگری بکوبد) و اگر نوع دوم باشد که غیر عمد محسوب می‌شود… که متاسفانه به نظر می‌رسد جو ایجاد شده بعد از ماجرای فوت آن مرحومه مانع تحقیقات در وقت عادی و با صبر و حوصله بیشتر شده است که اگر دستگاه قضا با توجه به ابعاد روانی موجود، کارشناسان متعددی را به‌جهت بازدید از اسلحه و مکان قتل و شواهد بیرون از پرونده و… می‌نمودند، برخی شبهات کمتر مطرح می‌شد)

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقا ول کنید دیگه، این آش خیلی شور شده ،مسئله ای متاسفانه پیش آمد. در تاریخ بشری کم بود که شهوت ما مردان و جسادت زنان که امری غریزی است وکنترل این دو غریزه کار هر ماست بندی نیست موجب فجایع بیشماری گشته که این جنایت هم همانند یک پاورقی کوتاه بیش نیست.

    1
    4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا