خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«در صورت موافقت ستاد کرونا نماز عید فطر برگزار می‌شود»

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران اعلام کرد: در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عیدفطر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محسنی بندپی در جلسه شورای زکات که در دفتر حجت الاسلام شاهچراغی رئیس شورای زکات استان تهران و امام‌جمعه شهرری برگزار شد با اشاره به ضرورت سرعت بخشیدن به امر واجب زکات اظهار داشت: جهاد کشاورزی لیستی از همه افراد که برای این کار واجب باید اقدام کنند از جمله زارعین، گندمکاران و جوکاران را در اختیار قرار دهد و با روش های تبلیغی و ترویجی این امر پیش رود.

وی ادامه داد: فرمانداران نیز در حوزه سیاسی و جغرافیایی ابتکار عمل داشته باشند و جلساتی را برای ارتقاء بخشیدن به امر زکات برگزار کنند، همچنین از ظرفیت صدا و سیما برای تشویق مردم به انجام این امر واجب به ویژه در شرایطی که با تهدیدهای ظالمانه مواجه هستیم، استفاده شود.

استاندار تهران با اشاره به ضرورت اجرایی شدن ظرفیت‌های استان تهران در پرداخت زکات عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ میلیارد تومان از محل زکات فطریه کشاورزان در استان تهران‌ جمع آوری شود، به ویژه در شرایط ناشی از کرونا مردم دچار تکانه های اقتصادی شدید شدند و باید از تمام ظرفیت ها برای رفع مشکلات مردم در قالب عملیاتی کردن آموزه های شرعی نظیر پرداخت زکات و رساندن این کمک ها به افراد مستحق استفاده کنیم.

محسنی بندپی سپس گفت: لازمه رعایت عدالت در پرداخت مستمری به افراد نیازمند ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از مددجویان است، ضمن اینکه داشتن بانک کامل و جامع از مددجویان نهادهای حمایتی برنامه ریزی مدون برای رساندن کمک ها به طور هدفمند با تسلط و تکیه بر آمار و ارقام یکی از الزامات کمک به افراد مستمند است.

بندپی تاکید کرد: درصورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عیدفطر امسال هم برگزار می شود و شهروندان می‌توانند مبلغ تعیین شده زکات فطریه را در صندوق های تعیین شده بپردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا