خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پس از ۳۰ سال روزنامه فروشی چکار کنیم»

اجلال قوامی از سنندج در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

اینجا مکانی بود که پنج دکه روزنامه فروشی سال‌های زیادی روزنامه می‌فروختند. هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۱۰ شب بساط مطبوعات پهن بود و هر رهگذری که از این محل می‌گذشت، دقایقی به تورق می‌پرداخت. اکنون این دکه‌های مطبوعاتی به بهانه‌ی ایجاد پارک سوار از این مکان، که میدان اقبال و ابتدای خیابان ژاندارمری است، برداشته شده‌اند. حال و روز این دکه داران خوش نیست و گلایه زیاد دارند. صالح زارعی که موی سپیدش نشان از پیشکسوتی در میان دکه داران دارد و سه فرزندش در این محل دکه روزنامه فروشی داشتند، می‌گوید: در این شرایط سخت اقتصادی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و به کجا پناه ببریم؛ دکه‌ها را که بردند دنیا روی سرمان خراب شد. چه کسی پاسخگوی ۵ خانواده است که از این طریق امرار معاش می‌کردند.

برادران زارعی به همراه دو دکه دار دیگر که ۳۰ سال است در این محل دکه روزنامه فروشی دارند، با انتقاد از محل‌های تعیین شده برای دکه‌های روزنامه، این مکان‌های تعیین شده را مناسب فروش روزنامه ندانسته و آن‌ها را محل‌های کور و بی تردد می‌دانند.

در همین حال دفاتر سرپرستی روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌های چاپ کردستان با انتشار نامه‌ای خطاب به استاندار کردستان، شورای اسلامی شهر سنندج، معاونت عمرانی استانداری و شهردارسنندج خواهان حمایت و مکان یابی مناسب برای دکه‌های مطبوعاتی شدند.

دکه داران امیدوارند با توجه به اینکه محل درآمد دیگری غیر از فروش روزنامه ندارند و بیش از ۳۰ سال است به فروش روزنامه مشغول هستند، مکان مناسبی برای دکه‌هایشان تعیین شود.

جای خالی دکه‌های روزنامه فروشی این روزها چقدر خالی است. بوی روزنامه نمی‌آید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا