خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحقیق روسیه درباره‌ی ادعای حمله شیمیایی توسط سوریه

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد، مسکو درباره حملات شیمیایی ادعایی در سوریه در حال انجام تحقیقات خودش است و نتایج آن را با جهان به اشتراک می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما در حال انجام تحقیقات تخصصی خودمان هستیم و نتایج آن را با شما و جامعه بین‌المللی به اشتراک می‌گذاریم.

اواخر آوریل وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) وجهه خودش را خرج جاه طلبی ژئوپولتیکی غرب در سوریه کرده است. این اظهارات دو هفته پس از آن مطرح شد که این سازمان شیمیایی اولین گزارش از تیم تحقیق و شناسایی تازه خود را منتشر کرد و در آن تقصیر حملات شیمیایی ادعایی در شهرک اللطامنه در استان حماه را که گفته می‌شود مارس 2017 رخ داده، به گردن دولت دمشق انداخت.

روسیه استدلال می‌کند که تشکیل این هیات تحقیقاتی نقض کنوانسیون تسلیحات شیمیایی است. تنها شورای امنیت سازمان ملل حق دارد مقصر حملات شیمیایی را شناسایی کند.

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از این گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی آن را ساختگی خواند و تاکید کرد که عناصر این گزارش از سوی هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) ارائه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا