خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند توصیه درباره‌ی ورزش در ماه رمضان

یک کارشناس تربیت بدنی گفت: بهترین فعالیت در هنگام روزه داری فعالیتی است که با آن آمادگی جسمانی خود را در حد مطلوب حفظ کنیم، شدت تمرین باید کم بوده و بیشتر از تمرینات ایستا و ایزومتریک بهره ببریم.

رقیه زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورزش در ماه مبارک رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند؛ از سویی نیز تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن بیشتر از این ماه است، اگر فرد اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کند، می‌تواند در کنار روزه‌داری به ورزشی منظم و ملایم نیز پرداخته و سلامت جسمی خود را تامین کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که بیشتر اوقات در خانه به سر می‌بریم، ضمن انجام نرمش‌های کششی و جنبشی سبک، می‌توان از بازی‌های پویای خانگی جهت تحرک و سرگرم کردن خانواده بهره برد.

وی با بیان این‌که در ماه رمضان تعداد جلسات تمرین را باید به سه روز در هفته با شدت متوسط و سبک کاهش دهیم، عنوان کرد: در طول این ماه، هدف از انجام فعالیت‌های بدنی جلوگیری از تقلیل عضلات و حفظ آمادگی جسمانی در حد مطلوب بوده و به هیچ عنوان نباید به فکر افزایش توانایی بدنی  باشیم.

زارع با اشاره به این‌که بهترین زمان برای انجام فعالیت ورزشی در ماه رمضان دو ساعت مانده به افطار به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه است، خاطرنشان کرد: هچنین در صورت نیاز به داشتن تمرینات سنگین بهتر است مابین افطار و سحری برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا