خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کار غیراخلاقی و غیر حرفه ای یک پایگاه خبری

عمادالدین باقی، حقوقدان و‌ فعال حقوق بشر در یادداشتی تلگرامی با عنوان «کار غیراخلاقی و غیر حرفه ای یک پایگاه خبری» نوشت:

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی(وابسته به روح الله حسینیان) خاطراتی از مسعود خدابنده از اعضای جداشده سازمان مجاهدین خلق را منتشر کرده و در اینستاگرامش تیتر زده است: “تورهای جذب منافقین از منتظری تا شجریان” و به عنوان سوتیتر هم آورده است که “سازمان اغلب سراغ کسانی می رفت که احتمال همراهی آنان با سازمان وجود داشت”.

اما وقتی متن را خواندم دیدم در واقع مصاحبه گر این مرکز و پایگاه خبری تلاش زشت و ناکامی انجام داده اند که بتوانند خوراکی برای یک تهمت کهنه شده شان دست و پا کنند اما ناکام مانده اند و فقط با این تلاش ها و القای این اکاذیب به گروه رجوی اعتبار می بخشند. سوال کننده با پرسشی کاملا سوگیرانه، مغرضانه و القایی می گوید:

“درباره رابطه سازمان با آیت‌الله منتظری، نگاه سازمان به منتظری و طریقه نفوذ در اعضای دفتر و اطرافیان وی توضیحاتی بدهید”.

اما پاسخ راوی جالب است که می گوید:

“مسعود خدابنده: در این رابطه چیز زیادی نمی‌دانم ولی یادم هست که بخشی از شگردهای رجوی نزدیک شدن به نفرات شناخته شده بود و الان هم هست. البته نه به نام مستقیم مجاهدین خلق. شخصا فکر می‌کنم حتی افرادی مثل کلاهی و کشمیری را هم به همین طرق آلوده کردند. فراموش نکنیم که اینها توانستند بنی‌صدر را هم به همین صورت با خودشان همراه کنند.

سازمان مجاهدین خلق اغلب سراغ کسانی می‌رفت که احتمال همراهی آنها با سازمان وجود داشت. مثلا آقای منتظری، آقای بنی‌صدر و … یادم هست سازمان مجاهدین خلق مدتی به دنبال شجریان بود تا او را جذب کند که بالاخره(شجریان) به زبان آمد و علنی علیه‌شان حرف زد که بگذارند و بروند. باز یادم هست که مدتی به دنبال خدابیامرز مهندس بازرگان بودند. یکبار هم که او برای معالجه از ایران خارج شده بود که به شدت دنبالش بودند که به ما بپیوند و برنگرد و … یادم هست جمله معروف مهدی بازرگان را که گفته بود به رجوی بگویید: «من هم زنم را دوست دارم و هم خانه ام.» (اشاره به ازدواج رجوی با همسر سابق ابریشمچی و اشاره به انقلاب ایدئولوژیک درونی سازمان و ایضا قرار گرفتن در کنار دشمنان کشور)”.

فعلا از بحث درباره شرایط خاص و شبه آزادی که راوی خاطرات در آن قرار دارد و یا اینکه معتقد است در واقع رجوی از سازمان حنیف نژاد انشعاب کرده و اصول فکری این سازمان درست بوده است می گذرم و به سرمقاله شماره13 مجله سیاست نامه ارجاع می دهم اما درست برخلاف آن تیتر و سوتیتر القایی، پاسخ راوی این است که سازمان تلاش زیادی کرده که خود را به آیت الله منتظری و بنی‌صدر و بازرگان و شجریان نزدیک کند اما درباره هیچکدام موفق نبود و بازرگان و شجریان هم علیه سازمان موضع گرفتند. حتی درباره بنی صدر نیز موفقیت شان خیلی کوتاه بود اما انتخاب تیتر دوپهلویی که جذب شدن آیت الله منتظری و استادشجریان را القا کند عملی غیر اخلاقی است و برای تخریب محبوبیت این دو شخصیت ملی و در جهت دامن زدن به القائات کذبی است که سال‌هاست در جریان است. به ویژه که این دو شخصیت چون در اعتراضات سال88 همراه مردم بودند دشمنی ویژه ای با آنها دارند اما اگر به حقوق بشر(حق دفاع و حق حیثیت افراد) باور ندارند چرا به بهای آبرو درست کردن برای گروه رجوی و به بهای گناه کبیره دروغ می خواهند این دو شخصیت گرانپایه را تخریب کنند؟ آیا راه جوانمردانه ای سراغ ندارند؟

همین پایگاه خبری پیشتر از همین شخص خاطراتی را منتشر کرده است درباره “نفوذ سازمان مجاهدین در بیت امام”(شرق، چهار‌شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۹۵۰) ولی آیا در خبر رسانی خود چنین جمله ای را تیتر کردند؟ آیا تیترها و تعبیرهای مشابه درباره رهبری را توهین تلقی خواهند کرد یا خیر؟

البته این کارها نشان از درماندگی هم دارد و حاکی از این است که در آن تهمت زنی ها چنان دستشان خالی است که متوسط به حرف های تو خالی می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام بلی. کاربدی کرده اند. اما مشکل این است که بزرگوار متاسفانه این کار رویه و روال مرسوم همفکرانتان است که به آنها اعتراضی نمی کنید

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا