خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | جدال موافقان و مخالفان سخنان اخیر خاتمی

توییت‌های موافقان و‌ مخالفان سخنان اخیر «سیدمحمد خاتمی»، رییس‌جمهوری اسبق ایران را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

پدرام سلطانی: ‏برای ‎#خاتمی همواره احترام قائلم، زیرا او دروغ نمی‌گوید، اگرچه همه حقیقت را هم نمی‌گوید.
او همواره چنین بوده‌است، اما مشکل این است که جامعه ایرانی در پساتَکرار دیگر به بخشی از حقیقت قانع نمی‌شود، بلکه همه حقیقت را بدون کم و کاست مطالبه می‌کند. گفتمان خاتمی از جامعه جا مانده است…

امیر مهدی‌زاده: ‏‎‎حقیقت چیست؟ حقیقت به کدام روایت؟ از کدام زاویه؟
و مگر کار سیاستمدار بیان حقیقت و تمام حقیقت است؟
و آیا حتی یک سیاستمدار را با چنین صفتی سراغ دارید؟
و اگر برآورد سیاستمدار این باشد که خسارت بیان تمام حقیقت بیش از کتمان آن است، تکلیف اخلاقی یا سیاسی او چیست؟

سیدمحمد نقیب: ‏خاتمی با طعنه به رهبری گفته که اگرآشتی ملی مورد پذیرش قرار میگرفت که حتی مورداعتراض قرار گرفت اینقدر مشکلات نداشتیم!
جناب،مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ضمنااگر حجم مشکلات اینقدر زیاد است حاصل تَکرار شماست نه چیزدیگر
شما باید از ملت ایران عذرخواهی کنید

علی دانشمند: ‏آقای ‎#خاتمی سالهاست که خطبه ی عقد میخواند
مثلا با سخنرانی دیروزش
عقد سلطنت طلبان و بعضی از اصولگرایان را خوانده!
ظاهرا مهریه هم “فحاشی به خاتمی” بوده!

فرشاد توماج: ‏زیر پست اطلاع‌رسانی سخنرانی خاتمی
یک اصولگرا نوشته: «وقتی نمیخوای قبول کنی که همه چیز تموم شده»/یک برانداز نوشته: «حرفی هم مونده برای گفتن !؟»
اولی ادعای ختم اصلاح‌طلبی را دارد و دومی ختم نظام، جایی که این دو را به هم رسانده، جشن‌شان برای [مثلا] پایان ‎#خاتمی است

آرش رمضانی: ‏کدوم‌یکی از کسانی که می‌گن خاتمی تموم شده و دیگه محبوب نیست، همین الان از ‎#خاتمی محبوب‌ترن؟!

حسین مهرزاد: ‏‎#خاتمی، از نجیب‌ترین و وطن‌دوست‌ترین سیاستمداران تاریخ ایران است. سخنرانی امروزش شبیه وصیت‌نامه سیاسی اوست:
هیچ نگاهی به قدرت ندارم و نخواهم داشت و یک ذره دلم برای قدرت تنگ نشده.فقط و فقط خدایم شاهد است برای این مملکت، برای نظام و مردم آنچه به نظرم خیر می آید، مطرح می کنم…

محسن میلانی: ‏چرا صحبت های آقای خاتمی برخی راخشمگین کرده؟ تندروها در ‎#ایران و خارج بدنبال حذف نیروهای معتدل هستند تاجامعه دو قطبی شود.چون در جامعه دو قطبی مخالفین تندرو به گمانشان می‌توانندراحت تر جامعه را به براندازی سوق دهند[…]

حامد محمدی: ‏‎دست خودت نیست «شیفته» اویی و این شیفتگی پرده ای میشه جلو واقعیت در مورد همه هم صادق است نه فقط امثال شما و خاتمی (همه ما)

ورجاوند: ‏رخ نمایی آقای متهم با ژست خیرخواهی و طلبکاری!!
تعجب نکنید..این حجم وقاحت از این ‎#افسادطلبان بعید نیست..
دوباره نزدیک انتخابات شده و باز هم نقشه دارند برای هماهنگ شدن با هم و ‎#فریب_دادن_دوباره_مردم
دوباره کد می دهد به بازیگران انتخاباتیش که آرایش تیمی خودتان را منسجم کنید ‏
اینبار کور خواندند..چه فتنه کنند چه قصد فریب داشته باشند،انقلابیون کاری خواهند کرد که ، مردم ‎#افسادطلبان_آمریکایی را برای همیشه به سطل زباله بیندازند..

مجید توکلی: ‏سخنان خاتمی نمک بر زخم نیست، زخم بر زخم است. انتسابِ خشونت به مردمی که چیزی جز امیدها و خشم‌هایشان ندارند، بی‌انصافی است.
خشمِ مردم از این وضعیت و فریادزدنِ درد و رنج‌شان کاملاً عادی است. مردم حتی راضی‌اند در این درماندگی رها شوند و اهلِ قدرت کاری به آن‌ها نداشته باشند.

نسیم نوروزی: ‏چقدر از ‎#خاتمی می ترسند.

آبتین: ‏‎خاتمی هیچی نیست! نه قدرت داره و نه مردم پشتشن. الآن سال 76 نیست که مردم بهش اعتماد داشته باشن و پایگاه مردمی داشته باشه. امیدوارم از این توهمی که دارید، خلاص بشین.

یزدان صادقی: ‏‎#خاتمي ميگويد چند سال پيش از سر حُسن و خيرخواهي آشتي ملي را مطرح كردم ، مني كه هيچ نگاهي بِه قدرت ندارم و ذره اي دلم براي قدرت تنگ نشده .
اما ما دلمان براي گفتمان و عقلانيت تو تنگ شده

محمود: ‏‎‎عقلانیت از نظر اینا یعنی تعطیل کردن برنامه نظامی و هسته ای و منطقه‌ای برای خشنودی غرب (=دادن همه نقاط قوت ما) و تعامل اقتصادی محض با غرب، برایمان کارخانه بسازند(هروقت خواستند تعطیل کنن)!
اما ما نمیدونستیم و فقط حرفهای قشنگ آزادی های اجتماعی را میدیدیم.
بعنوان اصلاحطلب سابق میگم.

لیلا نریمانی: ‏ما در ایران به آدمهایی مثل خاتمی احتیاج داریم که کم حرف بزنند و معقول حرف بزنند و از خشونت پرهیزی بگند. ما در ایران به رگهای برآمده گردن و حرفهای درشت و هارت و پورت احتیاج نداریم. در حقیقت ما باید بخشی از برادرانی که زیاد […] می‌زنند رو صادر کنیم تا به تعادل برسیم!

عبدالله گنجی: ‏‎‎حالا متوجه شدم چرا اینقدر از هواداران دیروز خاتمی صادر شدند.علت […] زیادی بوده .ممنون

قاسم محمدی: ‏این مرد بزرگ فقط دلش برای ایران ‌و ایرانی میسوزد. این مرد فراموش نشدنی هستش. درود بر خاتمی افتخار می‌کنم که طرفدارت هستم

زینب سادات: ‏‎اره برای همین سال ۸۸ داشت کشور رو به اتیش می‌کشید و از کسایی حمایت کرد که در عزای جد مظلوم ما امام حسین کف زدن
از صاحب اواتارت [شهید همت] خجالت بکش
و مثل صاحب اسمت کمی بصیر باش

مهران: ‏‎بر این باورم که این سید بزرگوار ‎#خاتمی تمام شده. حیف شد که یکی از اخلاق‌مندترین سیاسیون تاریخ معاصر ایران رو این طوری از دست رفت.
با این حال نفی خاتمی، اثبات‌گر “کسان دیگر” نیست. سیاست ایران در درون و بیرون حاکمیت فاقد چهره‌ی کاریزماتیک، و مستحضر به پشتیبانی ملت است.

گاد: ‏حقیقت اینه که من برای ‎#خاتمی احترام قائل میشم، اون جزو اندک مخالفانی هست که میشه باهاش از طریق صحبت وارد مذاکره شد. نه مثل بقیه‌شون که وحشی‌گری رو انتخاب کردن. خوشت بیاد یا نیاد خاتمی محترم‌ترین مخالف منه!

سحر: ‏‎به نظر معنی متزور و محترم رو قاطی کردید!

امیر تنها: ‏بالا برید پایین بیاید هنوز که هنوزه ‎#خاتمی با تمام ایراداتی که بهش هست بزرگترین سرمایه در حوزه سیاست‌ورزی سپهر سیاسی ایران است.
مردی که هیچ وقت از دایره اخلاق و رواداری در سیاست دور نشد.
حیف که بزرگان این کشور هیچوقت قدر این سرمایه ملی رو ندونستن

مسعود رفیعی طالقانی: ‏‎بالا رفتیم و پایین آمدیم اما تهش سید خندان را بیش از سرمایه یک شرکت ورشکسته که دارند در بورس به عنوان ثروت می‌کنند توی پاچه‌ی خلق‌الله نیافتیم؛
مثلا شرکت آتیه‌سوزان اصلاح‌گوی حق‌گریز ایرانیان

مرتضی کاظمیان: ‏هشدار محمد ‎#خاتمی نسبت به بروز اعتراض‌های اجتماعی، و بازتولید خشونت در ایران پساکرونا، ناشی از ضعیف‌شدن سرمایه اجتماعی، شکاف ملت و حکومت، و بحران اقتصادی

شیمیدان شکاک: ‏‎عنایت داشته باشید که بخشی از منتقدین امروز خاتمی معتدلین دیروز هستن، جامعه رو تحلیل کنید نه چیزی که دلتون میخواد

مهدی جامی: ‏فعلا یورونیوز خبر یک گذاشته بدرستی و رادیو فردا هم یک خبر کوتاه. باقی رسانه ها ساکت. حالا اگر علم الهدی مزخرفی گفته بود همه با هم خبرش میکردند. خاتمی مهمترین رجل سیاسی ایران است همراه با موسوی و هر دو از همه رهبران اپوزیسیون یکجا بالاتر. رسانه کجا ایستاده؟

امین بزرگیان: ‏خاتمی در لیگ دسته دوم، اثر گذارترین بازیکن است. متاسفانه تیمش با نفوذ فدراسیون و بی‌تجربگی مدیریت باشگاه چندسالی است به دسته پایین‌تر سقوط کرده است. طبیعتاً هیجان اصلی در لیگ دسته اول است و از این واقعیت نمی‌شود فرار کرد. حالا اگر شما می‌خواهید دسته دوم را پیگیری کنید مشکلی نیست.

حسین درخشان: ‏‎چه تمثیل بی‌ربطی. ولی حتا در‌همین قالب هم کسی که میتونه اثر تعیین کننده در انتخاب رییس جمهور و مجلس بگذاره نمیشه گفت دسته‌ی دومه!

داریوش: ‏من فیلم صحبت‌های خاتمی را دیدم. به نظرم خیلی خوب و سنجيده و مثبت بود. دلیل این‌ها اعتراض و جوش و خروش را نمی‌فهمم. مگر انتظار داشتيد خاتمی مثل پمپئو يا مسیح علی‌نژاد حرف بزند؟ به خیال من بهترین سخنانی را که در تراز شخصیت خود خاتمی بود از او شنيديم. کاش حکومت هم گوش شنوا داشت.

پیام برازجانی: ‏سیستم نوسازی نشده از همه ما آن پیرمردی را می‌سازد که زد روی شانه وزیر و گفت خودتان میدانید و مملکتون و ما از ‎#خاتمی، انذار وی به ما که در نقد مسایل اجتماعی پیشرو اما در راه حل عقب مانده،جگرسوز اما صحیح بود. اصلاحات همیشه وقتی برنده بوده که راه‌حل داشته است نه نقد و صدای بلندتر

نازنین شریعتی: ‏مثلا چرا اونجا که از آزادی زندانیان سیاسی و بخشودگی پناهندگان سیاسی دفاع می‌کنه پررنگ نمیشه؟
چون اونوقت نمی‌تونن بگن ‎#خاتمی از خشونت […] دفاع کرد!

محمد رهبری: ‏خط مشی وهدف ‎#خاتمی همواره مشخص بوده: اصلاحات درون حکومت و تغییر آرام و بدون خشونت از مسیر ترویج ‎#گفتگو و مدارا.
قطعا اصلاح‌طلبان در راه تحقق این هدف اشتباهاتی داشتند اما کسانی که به خاتمی و این خط مشی توهین می‌کنند، در بهترین حالت درکی از ملزومات تحقق یک حکومت ‎#دموکراتیک ندارند.

آرش: ‏واسه محبوبیت ‎#خاتمی دلیل میخواین بیارین؟
همین که علینژاد بعد از سخنرانی سیدمحمد خاتمی داره آتیش میگیره کافی نیست؟

مینا ورشوچی: ‏خوبه که ‎#خاتمى با یک سخنرانی غیر رسمی , تن و بدن ارزشی ها رو از ترس به لرزه میندازه و تمام بودجه های تخریبی از بین میره.
مدالهای فعال رسانه ای که بر سینه داشتند ذوب شد.
دوباره بودجه بگیرید , کثافت سر سفره ببرید.
بگید نون حلاله.

همایون خیری: ‏در انتقاد از خاتمی حرف‌های موجه و قابل قبول زیاده. دستکم من که دو سال قبل از پایان دوره دوم ریاست جمهوریش با سرخوردگی از روش کارش از ایران خارج شدم بهش خیلی انتقاد دارم. منتها در داخل جایگزین نداره. بیرون که اصلن با دوپینگ هم هیچ خبری از هیچی نیست.

سامان رحمتی: ‏تنها راه حل مشکلات داخلی ما «آشتی ملی» است.
این حرف از زبان هر کسی گفته بشه ما قبول داریم.
قبول کنید یا نکنید جامعه ما از ۸۸ به بعد دچار از هم گسیختگی شده.
‎#خاتمی یک بار گفت، رد شد..این بار به حرفش گوش کنید.
مطمئن باشید همه نفع میبریم.

محمدی: ‏‎‎ایشون بابت تقلب خواندن رای ۲۴ میلیونی احمدی نژاد در سال ۸۸ و فتنه سنگین بعد از آن ابتدا عذرخواهی کند تا بعد

ناصر شاکرالحسینی: ‏‎خاتمی انسان بزرگی است، اما عرصه ی سیاسی، عرصه ای نیست که بتوان بدون چشمداشت به کسب قدرت(به تناسب نیروی اجتماعیِ حامی)، در آن،حضوری موثر داشت!
آقای خاتمی، بپذیرند یا نه،در ساخت سیاسی ایران، جریان مرتجع، اقتدارگرا […] او را به چشم یک «رقیب»می نگرند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خجالت از اونایی بکشید که نون سفرشونو ازشون گرفتین..از اونایی که سفره عقدو از آرزوهاشون گرفتین..از پدری خجالت بکشین که بخاطر جهیزیه درو برای خاستگاری باز نمیزاره
    از کارگری خجالت بکش که خرید بدون ترس براش رویا شده
    از اون کارگری که کار بدون توقف واسش رویا شده
    خجالت بکشید از این چرندیاتتون
    اسم امام حسین رو یدک میکشی شما؟
    شما خود قاتل امام حسینی..قاتل مردم امام حسین دوستی
    اصلا تویی که سنگ امام حسینو به سینت میزنی معنی قیام امام حسین رو میفهمی؟ لال بشم کور بشم فلج بشم به حق امام حسین اگه درکی ازین موضوع داشته باشی
    …..
    بعضی از سیاست مداران جمهوری اسلامی درحال نسل کشی در ایران هستن..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا