خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار سریال‌های ترکی برای متوقف نشدن در برابر کرونا!

در حالی که شیوع کرونا تصویربرداری سریال‌های ترکی را متوقف کرد، برخی از این سریال‌ها با توسل به شیوه‌ای جدید به کار خود ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، سایت الجزیره در گزارشی به چگونگی‌ادامه تصویربرداری سریال‌های ترکی که با فاصله اندک به پخش هم‌می‌رسند پرداخته است.

در این‌گزارش آمده است: برخی گروه‌های تولیدی سریال‌های ترکی برای ادامه تصویربرداری سریال‌هایشان شیوه‌ای جدید را به کار بردند. به این صورت که برخی قسمت‌ها در منزل بازیگران و با دوربین گوشی‌های همراهشان فیلم برداری شده و بدون نقض قوانین قرنطینه خانگی قسمت‌های مورد نظر برای پخش آماده شدند.

سریال‌های «دهه هشتاد» و «پاشو بریم» به پخش خود ادامه داده و در داخل و خارج‌ ترکیه مخاطبان زیادی را به همراه دارند. در قسمت‌های جدید این سریال‌ها به ویروس کرونا نیز پرداخته می‌شود.

در قسمت اخر سریال «سیب ممنوعه» قبل از اینکه پخشش موقتا متوقف شود، یکی از بازیگران سریال در حالی که در تاکسی نشسته از ماده ضدعفونی‌کننده استفاده کرده و نگران‌ ابتلا به ویروس کرونا است. این اولین صحنه از سریال‌های ترکیه است که به موضوع کرونا می‌پردازد.

در یکی از قسمت‌های سریال «معجزه دکتر» به شیوع ویروسی خطرناک اشاره می‌شود که از طریق یکی از مسافران شرق آسیا وارد ترکیه شده، اما به نام ویروس کرونا اشاره‌ای نمی‌شود.

بازیگران ترکیه این روزها تصاویری را از خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند و در مکان‌های مختلف با ماسک و دستکش هشدارهایی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گوش‌زد کرده‌اند.

سریال کمدی «محله آرامش» قسمت‌هایی را به ویروس کرونا اختصاص داده و به اهمیت پیشگیری به منظور کاهش شیوع ویروس و چگونگی سپری کردن وقت‌های آزاد در ایام‌ قرنطینه پرداخته است.

این سریال که موضوعات اجتماعی مختلف را با نگاه طنز واکاوی می‌کند، اکنون از طریق تصویربرداری با موبایل و در منازل خود بازیگران ادامه پیدا می‌کند.

گولسه بیرسل، نویسنده این سریال گفته است: تصویربرداری با گوشی‌های موبایل و در خانه بازیگران تمرین جدیدی بود که چیزهای زیادی به ما آموخت، اما بعضی کارهایی که برای یک سریال کمدی لازم است مثل راه رفتن، دویدن و حرکات خاص بدن را نمی‌شود انجام داد. باید در یک حالت ثابت فیلم‌برداری انجام‌ می‌شد.

او افزود: تبدیل خانه هر یک از بازیگران به محل مناسب برای فیلم‌برداری کار سختی بود. ما از آنها خواستیم تا تصویر خانه خود را برایمان ارسال کنند. این‌ سریال ۱۱ هنرپیشه دارد که هماهنگ شدن با همه آنها کار را دشوار می‌کرد، اما با تلاش بازیگران بر موانع فنی غلبه کرده و کار را انجام دادیم.

چنگیز بوزقورت، بازیگر ترکیه‌ای نیز در توییتی گفته است: ایده تصویریرداری با موبایل در خانه‌هایمان، ایده جالی بود. من به عنوان یک ابتکار از آن استقبال کرده و چادری را در حیاط خانه‌ام برای تصویربرداری برپا کردم.

همچنین محمد اویماک، رییس انجمن فرهنگ و ادبیات نیز ضمن استقبال از این ایده ابراز امیدواری کرده است که صحنه‌هایی که در خانه بازیگران تصویربرداری می‌شود، شادی و امید را به بینندگان منتقل می‌کند. به ویژه آنکه این ایده با تلاش و همکاری گسترده میان بازیگران و کادر فنی و ارتباط اینترنتی آنها محقق شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام

    لطفا از عنوان سریال ترکیه ای استفاده کنید نه ترکی.
    کشور های ترکیه , جمهوری آذربایجان , داغستان , قزاقستان , ترکمنستان , اوزبکستان قرقیزستان , اویغورستان , چچن , چواشان ,تاتارستان و… ترک هستند.
    ایران هم کم ترک ندارد

    3
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا