خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق می‌شود؟

یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف اقلیم کردستان افشا کرد همه احزاب سیاسی بر سر معرفی هوشیار زیباری به عنوان نامزد وزارت خارجه در کابینه جدید عراق توافق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این منبع کرد به سایت المعلومه گفت: احزاب سیاسی در ائتلاف کردستان و سایر فراکسیون‌های سیاسی غیر کرد تصمیم دارند به جای “فؤاد حسین” که با مخالفت احزاب شیعه و سنی مواجه شد و او را یکی از وزرای کابینه عادل عبدالمهدی قلمداد کردند، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین را به عنوان کاندیدای پست وزارت خارجه پیشنهاد کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، در ادامه اظهار کرد: زیباری، از رهبران حزب دموکرات کردستان به دو دلیل برای پست وزارت خارجه معرفی شد، اول اینکه همه احزاب سیاسی برای او احترام قائل هستند و دوم تجربه‌ای که او از فعالیت در دستگاه دیپلماسی داشته و نیز محبوبیت بین‌المللی که از آن برخوردار است.

منبع یاد شده افزود: مهمترین دلیل محبوبیت زیباری برای این پست از سوی احزاب ائتلاف کردستانی اینست که پس از آنکه زیباری با یک عزم سیاسی از سمت خود به عنوان وزیر دارایی کنار گذاشته شد، انتخاب او به منزله بازگرداندن اعتبار به او به شکل خاص و به شکل کلی به ائتلاف کردستانی است و احتمالا او با رای مثبت تمامی احزاب سیاسی تایید می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا