خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ عضو تیم ایرانی برجام به نیکی هیلی

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم مذاکرات هسته‌ای برجام در یادداشتی تلگرامی به ادعای نیکی هیلی پاسخ داده است که در پی می‌آید:

خانم نیکی هیلی سفير آمريكا در سازمان ملل با قرار دادن موشكي بعنوان پيش زمينه ي صحنه ي مصاحبه ي خود با منتخبي از خبرنگاران در نيويورك، تلاش تبليغاتي زيادي كرد كه خبرنگاران را قانع نمايد كه ايران موشكهاي لازم را براي پرتاب به سعودي در اختيار يمن قرار داده است. اما شواهد فني بسيار محدودي كه وي فقط بيان كرد و حتي قادر به نشان دادن آنها هم نبود بهيچوجه براي اثبات اينكه اين همان موشك قيام ايران است كافي نبود. حتي بفرض اثبات ايراني بودن موشك، او براي اينكه ثابت كند كه اين موشك ايراني از يمن به عربستان شليك شده است دو امر ديگر را مي‌بايد ثابت مي‌كرد كه اصلا نتوانست و لذا حتي مطرح هم نكرد، يكي اينكه اين دقيقا همان موشكي است كه به فرودگاه عربستان پرتاب شده است و آنها همان موشك و نه موشكي از جاي ديگر را حالا براي نمايش به نيويورك آورده اند و دوم اينكه مي بايد ثابت مي كرد كه ايران اين موشك را مخفيانه بعد از زمان تصويب قطعنامه تحريمي شوراي امنيت عليه يمن و نه قبل از قطعنامه به ارتش آن كشور منتقل كرده است.

حتي با اثبات اين موارد خانم هيلي بايد دلايل قانع كننده اي ارائه مي كرد كه چگونه در شرايطي كه يمن تحت شديدترين نظارتهاي بين المللي تحت محاصره ي كامل دريايي و هوايي و زميني قرار دارد، ايران توانسته است تعداد زيادي از اين موشكها را به يمن تحويل دهد، كه شواهدي هم ارائه نكرد.

بهر صورت در همان ساعاتي كه خانم هيلي مشغول اجراي اين نمايش ساختگي بود، عربستان باز هم با سلاحهاي آمريكايي خود به يمن حمله كرد كه در اثر آن عده زيادي كشته شدند. بي شك آمريكا كه خود با صدور دهها ميليارد دلار اسلحه به عربستان نقش مستقيمي در كشتار مردم بيگناه دارد، از هيچگونه مشروعيتي برخوردار نيست كه بخواهد خود را در جايگاه دفاع از مردم يمن قرار داده و بحثي نسبت به ضرورت توقف سلاح به يمن را دنبال كند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا