خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آن‌هایی که روزه نمی‌گیرند هم مقیدند زکات فطره بدهند»

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حتی آن‌هایی هم که روزه نمی‌گیرند مقیدند زکات فطره را به هر شکل ممکن بدهند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۵ اردیبهشت‌ماه در ستاد اقامه نماز و شورای زکات چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: سال گذشته رقم قابل توجهی زکات فطره جمع‌آوری شد که رقم خوب و ارزشمندی بود، این نشان دهنده این است که اگر ما خوب برنامه ریزی کنیم و برنامه متمرکز داشته باشیم حتما می‌توانیم بهتر از این‌ها هم عمل کنیم.

وی افزود: مردم نسبت به زکات فطره همه آمادگی دارند، فرهنگ زکات فطره نهادینه شده و حتی آن‌هایی هم که روزه نمی‌گیرند مقیدند زکات فطره را به هر شکل ممکن بدهند.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: هرچه ما بتوانیم این زکات را متمرکز جمع بکنیم، تبعا بهتر می‌شود برای مصرف برنامه ریزی کرد و بهتر می‌شود فواید این زکات را به جامعه رساند و لازمه‌اش شناسایی گروه‌هایی است که می‌خواهند زکات جمع آوری کنند.

وی تصریح کرد: زکات فطره برای نیازمندان است، نیازمندان هم فقط آن‌هایی نیستند که تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا تحت پوشش سایر دستگاه‌ها هستند، بسیاری از نیازمندان هستند که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، ولی باید از این زکات فطره بهره‌مندشان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شرایط فعلی تقریبا به گونه‌ای است که به احتمال قوی نماز عید برگزار بشود و امکان جمع آوری متمرکز زکات فطره هم بهتر خواهد بود، هرچند اگر هم نماز عید نبود راه برای جمع آوری زکات بسته نیست و ما باید اطلاع‌رسانی داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما نسبت به برگزاری نماز جماعت در ادارات و مدارس باید یک برنامه جدی داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد با وجود این همه جلساتی که داشتیم هنوز جایگاه خودش را آن‌گونه که باید پیدا نکرده است.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: نماز مسئله اساسی، ریشه‌ای و کلیدی است، عمود، عروج و سازنده و جهت دهنده بوده و مخصوصا در مدارس و ادارات مهم است، به لحاظ اینکه این‌ها هر کدام می‌خواهند نقش تربیتی برای جامعه بیافرینند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر مومنی کسر نماز گذاشت، حتما کسر خدمت هم می‌گذارد، حتی کسر وظیفه‌اش هم می‌گذارد و خدای نخواسته شیطان او را فریب می‌دهد، کسر نماز گذاشتن حتما منجر می‌شود به کسر گذاشتن در بسیاری از مسائل دیگر.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: رعایت ضوابط کرونا و ستاد کرونا و مسائل بهداشتی حتما جزء ضرورت‌های امروز جامعه ماست، حتما باید رعایت بشود، اولویت اولمان هم هست، اما می‌توان در همین شرایط نیز با فاصله‌های بک متری نماز جماعت را در ادارات و مدارس اقامه کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا