خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش ترامپ به انفجارهای اخیر در افغانستان

ایسنا، به نقل از سایت کاخ سفید نوشت:  دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه بعد از دیدار با فرمانداران کلورادو و داکوتای شمالی به این سوال پاسخ گفت که با توجه به انفجارهای اخیر در افغانستان آیا او نگران توافق صلح و احتمال از بین رفتن آن هست یا خیر.

ترامپ گفت: خب افغانستان، ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. ما همچون یک نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی‌جنگیم؛ ما نیروی پلیس در افغانستان هستیم و در مرحله‌ای، آن‌ها باید بتوانند که از کشور خودشان مراقبت کنند و آن‌ها باید بتوانند که از کشورشان پاسبانی کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: اما ما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم؛ ما قرار بود مبارز باشیم. و ما سال‌ها در آنجا بوده‌ایم. بنابراین، نمی‌دانم، باید ببینیم چه می‌شود. انفجارهایی در کابل داشته‌ایم، تعدادی بوده است. فهمیدم که انفجارهای بزرگی بوده است.

دونالد ترامپ افزود: اما باز هم می‌گویم که شما روی دولت حساب می‌کنید که بتواند از خودش حفاظت کند و گمان می‌کنم آن‌ها دوره دشواری دارند. دوباره می‌گویم که ما بهترین نیروی مبارز در جهان هستیم. ما نیروی پلیس نیستیم که در جایی بمانیم و از خیابان‌ها پاسبانی کنیم و بخواهیم چراغ راهنمایی و رانندگی و ترافیک را کنترل کنیم. این کاری نیست که ما باید انجام دهیم. اینکه آنجا برای مدت طولانی بمانیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: همانطور که می‌دانید، نیروهایمان اندکی کاهش یافته‌اند. ما مسیر کاهش را طی می‌کنیم. و افراد زیادی بازگشته‌اند، ما آنها را برگردانده‌ایم. اما این دولت باید بتواند، روزی در مقطعی از زمان، کاری برای خودشان کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا