خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی اتحادیه عرب به مناسبت «روز نکبت»

اتحادیه عرب به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد تاسیس رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸(مصادف با ۱۵ مه) که فلسطینی‌ها از آن به عنوان “روز نکبت” یاد می‌کنند بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه عرب در این بیانیه از اقدام مقامات اشغالگر صهیونیستی در اجرای طرح‌های اشغالگری و استعماری مبنی بر الحاق بخش‌هایی از سرزمین فلسطین اشغالی از جمله غور اردن، شمال بحر المیت و مناطق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به عنوان “جنایت جنگی” تعبیر کرد.

اتحادیه عرب این نقض‌های آشکار منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل و حقوق بین‌الملل را تهدیدی برای گزینه اجماع بین المللی بر سر راهکار دو کشوری، لغو هرگونه روند صلح احتمالی برای تحقق این راهکار و ایجاد واقعیت نژادپرستانه و استعمارگرانه که موجب نابسامانی اوضاع، تهدید امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود برشمرد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه ملت فلسطین در مقابله با این تجاوز و تصرف خاکش و پایمال شدن حقوقش تنها نخواهد بود، از جامعه جهانی و سازمان ملل خواسته شده است تا به مسئولیت خود در قبال ایجاد حمایت بین المللی از ملت فلسطین، فشار بر مقامات اشغالگر برای توقف تجاوز به اراضی فلسطین، تلاش برای اجرای حقوق بین الملل و قطعنامه های مشروع بین المللی درباره مسئله فلسطین و نیز حفظ حق آزادی، تشکیل کشور و استقلال برای ملت فلسطین عمل کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا