خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مادورو: طرح کودتای گوآیدو در کاخ سفید طراحی شد

«نیکولاس مادور»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی گفت، رهبر اپوزیسیون کاراکاس در جریان سفر به کاخ سفید در ماه فوریه درباره یک تهاجم دریایی علیه ونزوئلا صحبت کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتهام‌زنی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا مبنی بر اینکه طرح سرنگونی او در قلب دموکراسی آمریکایی رقم خورده است، ظاهرا بر پایه شهادت یکی از مزدورانی است که پس از حمله ناکام این ماه بازداشت شد.

مادورو چهارشنبه در سخنرانی تلویزیونی گفت:  امسال در روز چهارم فوریه ۲۰۲۰ خوان گوآیدو (رهبر اپوزیسیون ونزوئلا) با دستور دونالد ترامپ با جوردن گودرو، رئیس سیلورکورپ (یک شرکت امنیت خصوصی) دیدار کرد تا جزئیات این طرح حمله را برنامه‌ریزی کند.

به گفته مادورو، تایید حضور گودرو در کاخ سفید بین ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و اینکه او در کدام اتاق با خوان گوآیدو دیدار داشته است “بسیار ساده” است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا چهارم و پنجم فوریه امسال سفری به واشنگتن داشت و در جلسه نطق سالانه دونالد ترامپ در کنگره شرکت کرد. ترامپ از او به عنوان “رهبر واقعی و مشروع” ونزوئلا استقبال به عمل آورد و مادورو را “ظالم” خواند.

به نظر می‌رسد اتهام‌زنی مادورو از بازجویی یکی از متهمان به نام آنتونیو سکوآ نشات می‌گیرد. این بازداشتی شهادت داد که جوردن گودرو به مزدوران درباره یک جلسه در کاخ سفید با گوآیدو حرف زده بود. به گفته سکوآ، هدف این عملیات ساقط کردن دولت مادورو و انتقال او به ایالات متحده بوده است و جایزه ۱۵ میلیون دلاری برای دستگیری او وجود داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا