خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلسه‌ی مشترک مسئولان مرزی افغانستان و ایران

در نشست مشترک مسئولان مرزی افغانستان و ایران، مرزبانی ایران با تأکید بر نقاط مشترک و تعلقات فرهنگی، دینی و قومی بین مردم دو کشور از مرزبانان افغانستانی درخواست کرد ضمن کنترل بیشتر بر مرزهای مشترک، پاسگاه‌های مرزی غیرفعال در کشور افغانستان به منظور کنترل بیشتر، هرچه زودتر فعال شوند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در پی ادعای برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر غرق شدن تعدادی از اتباع افغانستانی توسط مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرز مشترک با افغانستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مرزبانان ایران قرار گرفت و بعد از بررسی اولیه و اعزام تیم‌های کارشناسی مشخص شد که این موضوع یک ادعای کذب بوده و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رسما این خبر را تکذیب کرد.

متعاقب آن، مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به واسطه احترام متقابل به کشور دوست و همسایه طبق پروتکل‌های بین‌المللی چندین‌بار به صورت کتبی از کشور افغانستان تقاضا کرد با اعزام هیأت کارشناسی موضوع را بررسی کنند.

با توجه به قرارداد کمیساریان سرحدی (مرزبانان) ۱۳۳۵ صبح پنجشنبه (25 اردیبهشت)، هیأتی متشکل از کارشناسان مرزبانی کشور افغانستان وارد ایران شده و با حضور در محل مورد ادعا، موضوعات را  میدانی مورد بررسی قرار دادند و در جلسه مشترک با مرزبانان ایران، بعد از صرف افطاری، کشورمان را به مقصد افغانستان ترک کردند.

در این جلسه مشترک، مرزبان درجه یک ایران با تأکید بر نقاط مشترک و تعلقات فرهنگی، دینی و قومی بین مردم دو کشور از مرزبانان افغانستانی درخواست کرد ضمن کنترل بیشتر بر مرزهای مشترک، پاسگاه‌های مرزی غیرفعال در کشور افغانستان به منظور کنترل بیشتر، هرچه زودتر فعال شوند.

بر اساس این گزارش، هیأت افغانستانی نتیجه بررسی‌های خود را به مشورت با مسئولان عالیرتبه افغانستان در چند روز آینده موکول کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا