خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدارها و توصیه‌های پلیس به افراد تازه‌وارد در بورس

سردار مقیمی، رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا هشدارها و توصیه‌هایی را به افراد تازه‌وارد در بازار بورس ارائه کرد.

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت پلیس امنیت اقتصادی برای تامین امنیت سرمایه‌گذاری در این بازار اظهار کرد: همانطور که مستحضرید پلیس امنیت اقتصادی با ماموریت پیش‌بینی، پیشگیری، کنترل و شناسایی و مقابله با جرائم اقتصادی کار خود را آغاز کرده است. در همین راستا نیز هر فعالیت اقتصادی که آغاز شود با هدف اینکه آن فعالیت پیامد ناخوشایندی نداشته باشد، اقدام به آسیب‌شناسی آن خواهیم کرد و اگر چنانچه مشکلاتی وجود داشته باشد، آن را به سازمان‌های مرتبط گزارش می‌دهیم.

مقیمی با بیان اینکه ورود نقدینگی به بورس اتفاق خوبی است که همه آن را قبول داریم، گفت:‌ مساله‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تعدادی از سهامدارانی که کد بورسی برایشان صادر و وارد این بازار شده‌اند اطلاعات چندانی از بازار بورس ندارند و تنها برای کسب سود پا در این بازار گذاشته‌اند. به همین دلیل هم لازم است که  متولیان بورس و بازار سهام به این افراد کمک کرده و آنان را نسبت به چالش‌های پیش رو آگاه کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به ورود تعداد قابل توجهی از شهروندان به بازار بورس، گفت:‌ با توجه به اینکه حجم زیادی از مردم در حال ورود به بورس هستند باید به آنان کمک شود. در بین این افراد، افراد غیر حرفه‌ای در سراسر کشور به سرمایه‌گذاری در بورس گرایش پیدا کرده‌اند. این قشر باید توجه داشته باشند که نباید همه سرمایه‌شان را در بازار بورس بگذارند. بازار بورس زود بازده نیست و به همین دلیل آنان نباید دنبال سود سریع باشند.

مقیمی از افراد تازه وارد به بازار بورس خواست که حتما با شرکت‌های مجاز و کارشناسان خبره مشورت و همکاری کنند و برای اطمینان از فعالیت این شرکت‌ها نیز از سازمان بورس اطلاعات مربوط به آنان را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه راهکارهایی هم برای تامین امنیت بازار بورس و سرمایه‌گذاران ارائه شده است، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه بعضا  افراد ناباب با شگرد ارائه مشاوره یا دسترسی به کد بورسی و … برای افراد تازه وارد مشکلاتی را به وجود می‌آورند، لازم است شهروندان از اعتماد به چنین افرادی خودداری کنند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا همچنین نسبت به خرید و فروش سهام در فضای مجازی نیز هشدار داد و گفت:‌ گسترش فعالیت مجرمان در فضای مجازی می‌تواند موجب سوء استفاده از مردم عادی شود. خواهش ما از مردم این است که حتما از کارشناسان خبره و رسمی استفاده کرده و حتما با شناخت وارد شوند. صرفا به یک آگهی یا پیام در فضای مجازی یا پیامک اعتماد نکنند تا خدای نکرده افراد سودجو و فرصت طلب با فروش اوراق جعلی از آنان سوء استفاده نکنند.

مقیمی در مورد اینکه آیا پلیس با تخلفات در بازار بورس نیز برخوردی داشته یا خیر گفت: ما در مرحله پیش بینی و پیشگیری هستیم و اگرچه در گذشته موضوعات مرتبط با بورس بوده اما این اقدامات مرتبط به وقایع اخیر نبوده است. در حال حاضر ما در حال پیش‌بینی و انجام اقدامات پیشگیرانه هستیم و امیدوارم با اقدامات انجام شده از سوی تمامی دستگاه‌ها از این مرحله به سلامت و با امنیت اقتصادی کامل عبور کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا